دوستان

۱۳۸۹ بهمن ۱, جمعه

خیانت

1- تهران دانشجو بودم و تقریبا هر هفته برای تهیه یه سری لوازم مورد نیاز برادرم تو شهرستان به بازار تهران می‏‌رفتم و از یه مغازه که سال‏‌ها بود برادرم ازش خرید می‌کرد اجناس رو تهیه می‏‌کردم و براش می‏‌فرستادم. گذشت تا یه روز که مراجعه کردم از اون وسیله‌ای که می‏‌خواستم به تعداد کافی نداشت. من هم همونایی که داشت رو ازش خریدم و برای تهیه بقیه‏‌‌ش یه چرخی تو بازار زدم. جالب این بود که قیمت بقیه مغازه‏‌ها از قیمتی که تا به حال -و البته همون روز- از مغازه همیشگی خرید می‏کردم کمتر بود. برگشتم به همون مغازه و داستان رو بهش گفتم‏. بهم گفت: چون شما مشتری همیشگی هستید و می‌دونیم همیشه از ما خرید می‏‌کنید این قیمت می‎‌دیم بهتون. معنیش این می‏‌شد که چون می‏‌دونستیم شما به مغازه دیگه‏‌ای سر نمی‌زنید بهتون گرون‏ می‌دادیم اجناس رو‏.
از صداقتش خوشم اومد ولی دیگه هیچ‏‌وقت از اون مغازه خرید نکردم چون به اعتماد ما خیانت کرده بودند.

2- انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا می‏‌خواست برگزار بشه. دور دور اصلاح طلبا بود و پیروزی‏‌های مکررشون. شورای اسلامی شهر تهران تو دوره اول به عنوان گل سرسبد همه شوراها به دست اصلاح طلبا افتاد (‏اسامی اعضای دوره اول شورای شهر تهران)‏. اما نتیجه این شورا جز بحث و جنگ و جدل و دعوا چیز دیگه‏‌ا‏ی نبود . آقایون این قدر تو سر و کله‌ی همدیگه زدند و از امور شهری غافل شدند که در همون زمان اصلاحات انتخابات دوره دوم رو به طور کامل به رقیب واگذار و سنگ بنای شکست‏ ‌های دنباله‏دار بعدی رو فراهم کردند. به اعتقاد من بزرگترین ضربه رو شورای اول شهر تهران به اصلاحات وارد کرد. آقایون در اون شورا به رای مردم واعتمادشون یک خیانت تاریخی کردند.

3- مدت‏‌ها سر اینکه قهوه تلخ رو تو تلویزیون نشون بدن یا ندن دعوا بود و بالاخره به هر دلیل مجموعه از شبکه ویدئوی خانگی سر در آورد‏. مهران مدیری بود و این تن بمیره و لودگیش که مرگ من کپی نکنید و اورجینال بخرید‏. به بقیه کاری ندارم ولی خودم برای اینکه تولید چنین مجموعه‏‏‌هایی ادامه پیدا کنه و انحصار تولید از دست صدا و سیما در بیاد تصمیم گرفتم نسخه اصلش رو بخرم و ببینم - همون‌طور که سریال قلب یخی رو خریدم- حقیقتا هم کار جالبی از لحاظ ارائه اثر انجام داده بودند که جدید بود: فروش نسخه dvd در یه قاب زیبا که هر چند نسبت به دنیا خیلی عقب بود ولی باعث می‏‌شد که آدمیزاد رغبت کنه بابتش 2500 تومن پول بده. گذشت تا بعد از چند مجموعه سایز قاب تغییر کرد و از شکیلی اولیه‏‌ش کاسته شد. اما بعد از تعطیلی پخش مجموعه در ایام عزاداری، مجموعه‏‌های 11و 12 در یک پاکت مقوایی و به همون قیمت 2500 تومن به مردم عرضه شد.
کاری که به هر دلیل از نظر شخص بنده یک نوع بی‌احترامی به جامعه مخاطب مجموعه‌س. در حقیقت دست‌‏اندرکاران قهوه تلخ برای بدست آوردن چند تومن بیشترحاضر شدند به اعتمادی که مردم بهشون داشتند خیانت کنند. نکته‏‌ی جالبش برام این بود که افرادی که خودشون انتظار داشتند و دارند که مردم با کپی نکردن به اثرشون احترام بذارند با پاکت مقوایی‏‏‌شون به مردم توهین کردند.
خیلی از اطرافیانم رو دیدم که قید خریدن نسخه اصل مجموعه و یا دیدن اون رو به همین دلیل زدند و ایضا این بنده حقیر، چون قهوه تلخ به اعتماد من خیانت کرده.

نتیجه گیری اقتصادی‏: خیانت نکنید از نون خوردن می‏‌افتید.
نتیجه گیری سیاسی‏: خیانت نکنید از قدرت به زیر کشیده می‌شید. حالا ببینید کی گفتم.
نتیجه گیری اخلاقی‏: برای هر کسی به اندازه‏‌ای که براتون ارزش قائله ارش قائل بشید. نه کمتر نه بیشتر. این فتوای کپی کردن قهوه تلخ بود.

نتیجه گیری فنی: گاهی اوقات من باب تنوع از مغازه‏‌ی اون ور خیابون هم خرید کنید‏. ضرر نمی‏‌کنید.

۱۳۸۹ دی ۲۸, سه‌شنبه

گاهی اوقات 3

گاهی اوقات دل یکی رو می سوزونی تا دل خودت خنک شه.

۱۳۸۹ دی ۲۵, شنبه

رییس جمهوری تونس: صدای مردم را شنیدم

شعار جدید امت با بصیرت:
موسوی بی ریشه
ایران تونس نمی شه