دوستان

۱۳۸۹ بهمن ۱, جمعه

خیانت

1- تهران دانشجو بودم و تقریبا هر هفته برای تهیه یه سری لوازم مورد نیاز برادرم تو شهرستان به بازار تهران می‏‌رفتم و از یه مغازه که سال‏‌ها بود برادرم ازش خرید می‌کرد اجناس رو تهیه می‏‌کردم و براش می‏‌فرستادم. گذشت تا یه روز که مراجعه کردم از اون وسیله‌ای که می‏‌خواستم به تعداد کافی نداشت. من هم همونایی که داشت رو ازش خریدم و برای تهیه بقیه‏‌‌ش یه چرخی تو بازار زدم. جالب این بود که قیمت بقیه مغازه‏‌ها از قیمتی که تا به حال -و البته همون روز- از مغازه همیشگی خرید می‏کردم کمتر بود. برگشتم به همون مغازه و داستان رو بهش گفتم‏. بهم گفت: چون شما مشتری همیشگی هستید و می‌دونیم همیشه از ما خرید می‏‌کنید این قیمت می‎‌دیم بهتون. معنیش این می‏‌شد که چون می‏‌دونستیم شما به مغازه دیگه‏‌ای سر نمی‌زنید بهتون گرون‏ می‌دادیم اجناس رو‏.
از صداقتش خوشم اومد ولی دیگه هیچ‏‌وقت از اون مغازه خرید نکردم چون به اعتماد ما خیانت کرده بودند.

2- انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا می‏‌خواست برگزار بشه. دور دور اصلاح طلبا بود و پیروزی‏‌های مکررشون. شورای اسلامی شهر تهران تو دوره اول به عنوان گل سرسبد همه شوراها به دست اصلاح طلبا افتاد (‏اسامی اعضای دوره اول شورای شهر تهران)‏. اما نتیجه این شورا جز بحث و جنگ و جدل و دعوا چیز دیگه‏‌ا‏ی نبود . آقایون این قدر تو سر و کله‌ی همدیگه زدند و از امور شهری غافل شدند که در همون زمان اصلاحات انتخابات دوره دوم رو به طور کامل به رقیب واگذار و سنگ بنای شکست‏ ‌های دنباله‏دار بعدی رو فراهم کردند. به اعتقاد من بزرگترین ضربه رو شورای اول شهر تهران به اصلاحات وارد کرد. آقایون در اون شورا به رای مردم واعتمادشون یک خیانت تاریخی کردند.

3- مدت‏‌ها سر اینکه قهوه تلخ رو تو تلویزیون نشون بدن یا ندن دعوا بود و بالاخره به هر دلیل مجموعه از شبکه ویدئوی خانگی سر در آورد‏. مهران مدیری بود و این تن بمیره و لودگیش که مرگ من کپی نکنید و اورجینال بخرید‏. به بقیه کاری ندارم ولی خودم برای اینکه تولید چنین مجموعه‏‏‌هایی ادامه پیدا کنه و انحصار تولید از دست صدا و سیما در بیاد تصمیم گرفتم نسخه اصلش رو بخرم و ببینم - همون‌طور که سریال قلب یخی رو خریدم- حقیقتا هم کار جالبی از لحاظ ارائه اثر انجام داده بودند که جدید بود: فروش نسخه dvd در یه قاب زیبا که هر چند نسبت به دنیا خیلی عقب بود ولی باعث می‏‌شد که آدمیزاد رغبت کنه بابتش 2500 تومن پول بده. گذشت تا بعد از چند مجموعه سایز قاب تغییر کرد و از شکیلی اولیه‏‌ش کاسته شد. اما بعد از تعطیلی پخش مجموعه در ایام عزاداری، مجموعه‏‌های 11و 12 در یک پاکت مقوایی و به همون قیمت 2500 تومن به مردم عرضه شد.
کاری که به هر دلیل از نظر شخص بنده یک نوع بی‌احترامی به جامعه مخاطب مجموعه‌س. در حقیقت دست‌‏اندرکاران قهوه تلخ برای بدست آوردن چند تومن بیشترحاضر شدند به اعتمادی که مردم بهشون داشتند خیانت کنند. نکته‏‌ی جالبش برام این بود که افرادی که خودشون انتظار داشتند و دارند که مردم با کپی نکردن به اثرشون احترام بذارند با پاکت مقوایی‏‏‌شون به مردم توهین کردند.
خیلی از اطرافیانم رو دیدم که قید خریدن نسخه اصل مجموعه و یا دیدن اون رو به همین دلیل زدند و ایضا این بنده حقیر، چون قهوه تلخ به اعتماد من خیانت کرده.

نتیجه گیری اقتصادی‏: خیانت نکنید از نون خوردن می‏‌افتید.
نتیجه گیری سیاسی‏: خیانت نکنید از قدرت به زیر کشیده می‌شید. حالا ببینید کی گفتم.
نتیجه گیری اخلاقی‏: برای هر کسی به اندازه‏‌ای که براتون ارزش قائله ارش قائل بشید. نه کمتر نه بیشتر. این فتوای کپی کردن قهوه تلخ بود.

نتیجه گیری فنی: گاهی اوقات من باب تنوع از مغازه‏‌ی اون ور خیابون هم خرید کنید‏. ضرر نمی‏‌کنید.

60 comments:

مسعود گفت...

تکبییییییییییییر. بزن اون دس قشنگه روووووو. :دی
خوشمان آمد. ;)

ناشناس گفت...

حرف قشنگیه. اما این حرکت یکنوع تکنیک بازاریه.

شما چیزی درمالکیت نداری اما این فیلم جنس اونه قضیه احترامنیست مالکیت معنوی فرد است شما چه شرعی چه عرفی چه حقوقی موظفی اگه می خوای ببینی پول بدی

قطره گفت...

متاسفانه از این دست اتفاق ها من تو ایران زیاد دیدم رستوران ها تا 4 تا مشتری پر و پا قرص پیدا میکنند کیفتشون میره پایین !! در صورتی که میتونه با بهبود کیفیت قیمت رو هم بالا ببره
کلا محتوای قهوه تلخ از ابتدا تا حالا زیاد تغییر کرده

ناشناس گفت...

میتوانید به جای قهوه تلخ مجانا سیمای جمهوری اسلامی ببینید یا ماهواره و... درهرحال، نمیتوانید مالکیت معنوی فرد را نقض کرده، آن را کپی کنید. اگر خوب است، ارزش خریدن دارد و اگر بد است، ارزش دیدن ندارد.

ناشناس گفت...

@ ناشناس
شما در مملکتی زندگی می کنید که از ویندوز تا افیس و همه ی نرم افزارهایتان کپی ست و دم از کپی رایت می زنید؟
اگر خوب هستند پولشان را بدهید.
مرغ همسایه غاز است؟

پناهنده گفت...

این نتیجه گیری فنی رو پایه م....

اما درباره کپی میگم نه غیراصل بخرید نه اصلشو....
لطفا به خودتون توهین نکنید وقتی میدونید کاری خلافه....
شما جوانب خودتون رو رعایت کنید.
و کمی هم جلوی دل مبارک را ببینید و نخرید!
تا آن آقا نتیجه عملش را ببیند.
راستی...
در سایتشان هم انتقاد کنید تا بفهمند!

ناشناس گفت...

@مسعود
ارادتمندم حاجی

.....

@قطره
به قول تو مشکل پایه ای ما ایرانی هاست انگاری

.....

@پناهنده
چشم ما نمی بینیم.ولی این حقیقته که موج کپی کردن قهوه تلخ با این اقدامش زیاد شده.
تو سایتشون هم گفتم جوابی ندادن.
ولی همچنان یه سوال برام هست پناهنده عزیز؟
ویندوز و آفیس و آنتی ویروس ت اورجیناله؟
پاور دی وی دی و سایر نرم افزارات چی؟
;-)

VinChenzo گفت...

در مورد قضیه قهوه تلخ مهم ترین قضیه اینه که ایشون قرار بوده 4 قسمت رو در یک مجموعه قرار بدند که فقط برای سود بیشتر تعداد قسمتها به 3 کاهش پیدا کرد!
یک فیلم معمولی سینمایی رو که 120 دقیقه است رو با همین بسته بندی قهوه تلخ 1500 تومن میخریم اما 3 قسمت قهوه تلخ رو که مجموعا 100 دقیقه میشه رو میخریم 2500!
فقط گول میخوریم که 3 تا قسمته!

سراب ساز سودا ستیز گفت...

جناب پنگولی عزیز، با تمام احترامی که برای شما قائلم با نتیجه گیری شما موافق نیستم. از نظر من، اگه شما به هر دلیلی احساس می کنی که بهت توهین شده و یا هر دلیل دیگه باعث نارضایتی شما هست، نباید قهوه تلخ رو بخری. از نظر من، گزینه ای به عنوان کپی کردن وجود نداره! دلیل نمیشه که شما از سازنده ناراضی هستی، این رو با کپی کردن تلافی کنی. این فقط یه توجیه ساده ست برای پول ندادن! شما میتونی از یه نویسنده خوشت نیاد، کتابش رو نخر. نه اینکه اون رو کپی کن. شما از یه فیلم ساز خوشت نمیاد. سینما نرو پول بده. نه اینکه کپیش رو بری بگیری ببینی. شما از یه خواننده خوشت نمیاد. آلبومش رو نگیر. نه اینکه بری فایلهاش رو دانلود کنی. توی کشور ما بخاطر بسته بودن مرزها به روی فرهنگ، نمیتونی فیلم و موسیقی خارجی رو بخری. پس اون رو دانلود می کنیم و چارهء دیگه ای هم نیست. اما در مورد داخلیها، این فرهنگ باید جا بیوفته که آدم برای چیزی که میگیره پول پرداخت کنه. اونایی که دنبال یه دلیل میگردن که مجموعه رو مفت ببینن، بالاخره جلد و قاب هم عوض نشه یه دلیل دیگه پیدا میکنن! دزدی، در هر حال دزدی هست. چه با دلیل، چه بی دلیل.

ناشناس گفت...

@سراب ساز سوداستیز
ممنونم از نظری که دادی ولی باهاش موافق نیستم.
خیلی از محصولات خارجی که دانلود می کنیم هم اورجینالش قابل خریده ولی ما همچنان دانلود می کنیم.
اینکه چرا فقط در مورد مهران مدیری چنین جوی بوجود اومد هم در نوع خودش قابل بحثه.
این موضوع جای بحث و بررسی زیادی داره . موضوع کپی رایت و مسائل مترتب بهش.
خود من گزینه ندیدن رو انتخاب کردم البته.
و صد البته نتیجه گیری های من حالت طنز داشتند

BānØØЎê ĢĦām گفت...

در مورد دوره ي اصلاحات كوچولو تر از راي دادن توي دوره ي اول بودم :دي
در مورد قهوه ي تلخ : واي ديدي چقدر زشتن پاك جديدا منم نخريدم از همسايمون گرفتم ديدم و بهش پس دادم خيلي زشت اين جديداش اصلا آدم انگاري با اينكارشون زورش مي آد پول بده پا سشي دي هاشون
مرسي پنگول

ناشناس گفت...

درود بر شما
حضور پر شور تان رو تبریک عرض می کنم
چه جالب بود
نکته اول
از اصلاح طلبا بدم میاد
خائن هستند
و وای بر ان زمانی که کسی بفهمه قبولش داری بهش اعتماد داری
سریع خنجر می زنه
و اینکه مهران مدیری رو هم که دیدیم
البته یه مثل هست که میگن
اون که به ما نریده بود
کلاغ دم دریده بود
حالا مهران مدیری هم خائن درومد

ناشناس گفت...

من کاری به مهران مدیری نه دارم و نه این متن رو خودنم . میودنم خودت هم اینا رو که نوشتی بهونه است. تو جای دیگه ات سوخته عزیزم.

بهنام گفت...

نتيجه‌گيري: اين قدر تند قضاوت نكنيد

اون جلد پلاستيكي درب و داغون همون بهتر كه ديگه توليد نشد. هدر دادن منابع طبيعي بود به نظر من.
من اين مقوايي رو بيشتر دوست دارم.

پ.ن. داستان شوراي شهر و اصلاح‌طلبي هم اصلن اين كه گفتي نبود.

ناشناس گفت...

من وقتی مدیری به افطاری رئیس جمهور محبوب رفت و یک سری دی وی دی قهوه تلخ رو بهش هدیه کرد از مدیری بیشتر از قبل بدم اومد قهوه تلخ رو نخریدم . با طنز پاچه خارانه ضد لس آنجلسی اش هم ازش حالم بیشتر به هم خورد. نه به خاطر شهرام همایون و ... بلکه به خاطر فرومایگی و لمپن بودنش. اما متاسفم که امت همیشه در صحنه از چنین آشغالی برای خودش قهرمان ساخته و حتی اگر در حال دستبوسی ا.ن. و خ.ر. هم ببیندش میگه انشاء الله گربه س.
جای خوشحالیه که شما شخصیت این آدم و دو برادر گمنام امام زمان ( برادران آقاگلیان ) رو ، اگر چه کمی دیر و از زاویه ای دیگر تا حدودی شناخته اید.

ضمنا اگر از طرفداران آثار درخشان هنری برادر دلاور دانشجوکَش ، مسعود ده نمکی هم هستید و در صف های دشمن شکن "اخراجی" های قبلی حضور داشته اید خواهشا اخراجی های 3 را نبینید ، پول هم بابتش ندهید.

ناشناس گفت...

من از اولش دانلود کردم این سه قسمت و قسمتهای دیگه رو هم نمیگیرم بد وضعی شده همه گله آفتاب گردون شدن

ناشناس گفت...

ما ها بودیم که مهران مدیری رو به اینجا رسوندیم
برای مقابله با صداو سیما ، برای اولین بار در تاریخ کپی رایت رو رعایت کردیم .
اما اگه اعتقاد داریم که طرف خیانت کرده ، و من هم البته معتقدم که ایشون جایگاهشو خراب کرد ، بهتره نخریدن و ندیدنشو تبلیغ کنیم .
ما که با اعتراض می تونیم جلوی ساخته شدن یه فیلم رو بگیریم و هنرپیشه رو مجبور می کنیم پاشو گچ مصلحتی بگیره ، پس می تونیم کمپین ندیدن مهران مدیزی زو هم راه بندازم .

محمد گفت...

1 - از اول قرار بود 3 قسمت در يك مجموعه باشد . نه بيشتر . فرا فكني نكيند
2 - قيمت دي وي دي با قاب از قيمت دي وي دي با پاكت كمتره . بحث سر سود بيشتر يا كمتر نيست . بحث سر اينه كه اون قاب ها هميشه تو بازار نيست . در واقع چاپ هميشه هست و لي توليد اون قاب ها به دليل تحريم ، هميشه توي بازار نيست .
3 - اينكه شما نمي خواهيد 2500 تومان بدهيد و مي خواهيد براي هر سه قسمت 1000 تومان براي آن بدهيد ، ديگر اين همه فلسفه بافس ندارد . همانطور كه با اون سي دي ماهواره خواستند مديري رو خراب كنند و يا اون شكايت .
نداشتن صداقت كم از خيانت نيست !!

ناشناس گفت...

سلام
خوشم اومد یک نظر انسانی و واقعی
بدرود

علی گفت...

شکایت از عوامل سریال قهوه تلخ
سید یزدان میرزادگی که سابقه فعالیت هنری در بخشهای فیلمنامه نویسی، دستیاری کارگردانی و بازیگری در سینما و تلویزیون را در کارنامه کاری خود دارد، سه ماه پیش شکایت نامه ای علیه مهران مدیری، خشایار الوند و امیر مهدی ژوله طرح کرد مبنی بر اینکه عوامل تهیه و پخش سریال قهوه تلخ از نام و مضمون کلی فیلمنامه وی به نام خودشان استفاده کرده اند.
http://www.asriran.com/fa/news/153498/%D8%B4%DA%A9%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D9%88%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%84-%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%AA%D9%84%D8%AE-+%D8%A7%D8%B3%D9%86%D8%A7%D8%AF

ناشناس گفت...

اینم یجور تمرینه موافقم

ناشناس گفت...

بیچاره مردمو چه جوی گرفته کی گفته از نظر حقوقی و عرفی نه شرعی باید قهوه تلخو خرید؟
من خود عرفم و کسی هستم که به حق اشتراکیه مردم اعتقاد دارم از انحصار گری و مالکیت خصوصی متنفرم و از شرع و فرع شما ملت گرامی متنفرم
من که عرفم و از نظر حق خواهی با شما در تصادم و به اون چیزی که اعتقاد دارم اعتماد هم دارم و اصولا و اصلا از سایت هایی که حتما برای نظردادن اسم منو میخوان و برای دانلو پول یاثبت نام میخوان دیدن نمیکنم
لطف بفرمایید بگید من چرا باید از قهوه تلخ خرید بفرمایم؟
دزد شمایید غارتگر شمایید
که اختلاف طبقاتی رو حق میدونید
زمین داری رو حق میدونید
کاپیتالیزم رو حق میدونید
لطف بفرمایید بگید من چرا باید قهوه تلخو بخرم!؟

دست همه ی کپی کنندگان و کرکرهایی که مجانی برای مردم کار میکنند رو میبوسم

ناشناس گفت...

آنهایی که دم از حقوق معنوی یک اثر می زنند یادشون باشه که این مجموعه قهوه تلخ توسط نرم افزارهایی تولید شده که کپی بوده و اورجینال خریداری نشده

ناشناس گفت...

من قهوه تلخ رو خريدم چون اعتقاد داشتم اخلاقا نه بايد كپي كردنه از كسي امانت گرفت. اما الان فكر مي كنم اقاي مديري خيلي زرنگه هم از توبره مي خوره هم از اخور! اين منو به اين جمع بندي مي رسونه كه نكنه به خاطر منافع اش به راحتي بتونه به همين مردمي كه قربون صدقه اشون مي ره پشت كنه و بعد با خودش فكر كنه چون خيلي باهوشه پس مي تونه قضيه رو ماست مالي كنه. نه اقاي مديري من بهم بر مي خوره اگر تو فكر كني كه از من قابل تر و سرتري و به همين دليل ميتوني منو به بازي بگيري...

ناشناس گفت...

من نه از مهران مدیری خوشم میاد نه میخوام ازش طرفداری کنم اما حذف قاب از قهوه تلخ زبطی به خیانت و این جور چیزا نداره من خودم تو بازار سی دی هستم این قاب به 2 دلیل حذف شد
1- مشکل حمل ونقل ، ویزیتور ها این پکیج های حجیم قاب دار رو نمیتونستن حمل کنن برای مثال تو یه پریاد به زور 3000 تا قهوه تلخ جا می شد اما الان راحت میتونن 10000 تا بار بزنن در نتیجه پخش بسیار راحت تر شده هم برای ویزیتور ها هم برای فروشندگان
2- به علت اینکه دوستان از قاب استفاده می کردند باعث می شد نتونن تعداد قاب مورد نیاز برای هر شماره از مجموعه رو به راحتی پیدا کنن و کار با تاخیر های پی در پی وارد بازار بشه
شما اگر حرفی از خیانت میزنید بهتره یه نگاه به بمب خنده بندازین نه حذف قاب

ناشناس گفت...

جرا نصف نظرهای مردم میره لای دیوار وبلاگت صاحبخونه؟
ی فکری بکن مشتی

گفتی ی مدت تو تهران دانشجو بودی این اتفاق افتاد یعنی تو شهر خودتون هیچ وقت از این اتفاقا نمی افته؟ مدینه فاضله زندگی میکنی آدرس بده ما هم بیایم.

راستشو بگو با قوطی! سی دی ها چی کار میکردی که حالا کردنش مقوا دیگه نمی خوای؟ یاد اون دوست آذری افتادم که هسته موز رو مینداخت دور! (پوستش و می خورد)

برام جالبه که هنوز اصلاح طلبها که اولین خائنین به اعتماد مردم بودن رو هنوز قبول داری! ممد خالی بند سادش بخیر!

آرش گفت...

من خودم دیگه نمی بینم، چون به جز پولش ارزش وقت تلف کردن نداره. ولی اگه هنوز دوست داری ببینی باید پولش رو بدی به جون من و مرگ من مدیری هم ربطی نداره!

ناشناس گفت...

به نظر من شاید هنوز زود باشه که درباره مهران مدیری قضاوت کنیم ولی با انتشار سی دی بمب خنده که قطعا بدون هماهنگی با مسوولین وزارت ارشاد ساخته نشده بود و به گفته خود مدیری قرار بوده در شبکه خانگی پخش بشه و حالا در این سطح گسترده پخش شد، ما حداقل می تونیم در مقابل این روند بایستیم. بمب خنده نمادی از توجیه وسیله با هدفه! یک اثر فوق العاده سفارشی. لزومی نداره مهران مدیری رو دشمن بدونیم یا مزدور یاعامل دولت و یا هر برچسب دیگه! ضمن اینکه معلوم شده اونقدرها هم بی ارتباط با ارباب قدرت نیست! می شه با نخریدن و ندیدن قهوه تلخ این روند رو محکوم کرد. خیانت به اعتماد مردم، بازی با محبوبیت و شهرت و هرچیز دیگه ای که نهایتا به صورت سی دی بمب خنده یا پکیج های ارزانتر قهوه تلخ جلوه گر شد. در ضمن به نظر من مهران مدیری خوب می دونست که با انتشار بمب خنده خیلی از مخاطبانش رو از دست میده و برای جلوگیری از ضرر مالی بسته بندی دی وی دی هاش رو عوض کرد. من که دیگه سریال قهوه رو تحریم کردم و از شما هم می خوام که با ندیدن قهوه تلخ پیاممون رو به گوش همه برسونیم. به گوش مهران مدیری، برادران آقاگلیان، وزارت ارشاد و ...
بیایید با ندیدن قهوه تلخ یکبار دیگر همبستگیمون رو ثابت کنیم!

عباسعلی گفت...

در جواب آقای محمد که فرمودند"2- قيمت دي وي دي با قاب از قيمت دي وي دي با پاكت كمتره . بحث سر سود بيشتر يا كمتر نيست . بحث سر اينه كه اون قاب ها هميشه تو بازار نيست . در واقع چاپ هميشه هست و لي توليد اون قاب ها به دليل تحريم ، هميشه توي بازار نيست ."
ببخشید یعنی اینقدر بدبختیم که قاب پلاستیکی هم بهمون نمیدن ؟!!!
اصلا از اون مهمتر ، ما که موشک میفرستیم فضا ، ما که اینقدر تو علم و تکنولوژی از همه سریم ! سرآمدیم !! و ... !!! یعنی یه قاب پلاستیک را نمیتونیم تو کشور تولید کنیم ؟!!!
نه،جدّی !!!

ناشناس گفت...

اول از همه خدمت اون دوست سوسياليست ضد مالكيت فردي عرض كنم كه بابا جون صاحبش كوتاه اومده شما كوتاه نمياي اينا كه گفتي آخرش شد استالين و خورشچف و برژينف حالا اگه خواستي خميني رو هم اضافه كن .
در ضمن بايد تگم واقعا شما مردم بي انصافين شما خاتمي رو تا قبل و بعدش مقايسه كنين تا بفهمين چقدر دستش بي نمكه هر چند من همون موقع با ذات اصلاحات اون شكلي مشكل داشتم و دارم ولي خاتمي آدم شريفي بود و لنگه رفسنجاني و احمقي نژاد نبود.حداقل بچه هاش دزد و قاچاقچي نبودن دانشجوي شريف بودن اونم قبل از رييس جمهور شدن باباشون.
در مورد مديري هم تايد بگم مديري يه كارگردانه نه چهره سياسي پس انتظار بيجا ازش نداشته باشين در ضمن مديري امتياز قهوه تلخ رو واگذار كرده و الان هيچ نقشي در توزيع اون نداره. شما اگه مي خواين كپي يا تحريم كنين مختارين چون شرع و قانون در موردش مسكوته و عرف هم كاملا تاييدش مي كنه ولي يادتون باشه كه مهرجويي چجوري نابود شد. كسي كه شناسنامه سينماي ما بود.
در ضمن من يه همكلاسي سپاهي تو دانشگاه داشتم كه خيلي اصرار مي كرد كه قهوه تلخو كپي كنيم مثل اينكه آقايون بالاخره موفق شدن

اردیبهشتی ته نشین شده گفت...

این که کلا کپی رایت و اینا در وطن خیلی کم رعایت میشه و اگه این من بمیرم تو بمیری و جایزه ها نبود خیلی ها همچنان زیر آبی میرفتن حرفی نیست.همین جا هم خود من دنبال یه برنامه اساسی بسیار گرون که بودم و زورم میومد اینقدر پول بدم بابتش و خیلی لازمش هم داشتم، بارها و بارها بهم پیشنهاد بی شرمانه شد که بگو از وطن بخرن پست کنن برات.یعنی میخوام بگم قضیه جلد خوشگل و عوض شدنش و توهین به شعور بیننده و اینا یه طرف قضیه هست و جا نیفتادن و جدید بودن رعایت حقوق معنوی تولید کننده یه طرف قضیه که هنوز جا نیفتاده.فرقی هم نداره کجای دنیا دنیا باشی.تو خونمونه لامصب.
اون قسمت "برای هرکس به اندازه ای ارزش قائل بشیم که اون برای ما میشه" خیلی خیلی قبول دارم.
کلا خیانت به اعتماد آدم یه حس پس زننده و تلخ ایجاد میکنه.

ناشناس گفت...

عالی بود منم دقیقا همین نظر رو دارم . دی وی دی شده مقوایی که سودشون بیشتر شه

ناشناس گفت...

این نوشته یه چیزی تو مایه های ارتباط گل با شقایق بود

اگه تا حالا هر چی گفتی اطرافیانت تائیدت کردن، معنیش این نیست که در واقعیت هم این قانون صدق کنه

نوشته شما منو یاد اون ماجرا انداخت

ناشناس گفت...

@ناشناس آخری
کسی چیزی رو به چیزی ربط نداد
فقط خواستم سه تا حالت خیانت به اعتماد رو بیان کرده باشم.
انواع مختلفش و اینجا البته 3 نوع.
اگه شما متوجه ارتباط هر کدوم از موارد با موضوع خیانت نشدید جوابی براتون ندارم.
پاینده باشید

آیدین گفت...

خوش به حال خودم که نه خریدم نه کپی کردم و نه دیدم

ناشناس گفت...

میتوانید به جای قهوه تلخ مجانا سیمای جمهوری اسلامی ببینید یا ماهواره و... درهرحال، نمیتوانید مالکیت معنوی فرد را نقض کرده، آن را کپی کنید. اگر خوب است، ارزش خریدن دارد و اگر بد است، ارزش دیدن ندارد.

-----------------------------------------
شما چند تا از محصولاتی که در منزل دارید کپی نیست ؟
اگر در مورد هر چیزی که استفاده میکنید این عقده رو دارید و رعایت میکنید حرفتون قابل قبوله ولی اگر فقط برای مدیری این حرف رو میزنید خیلی حرف نابخردانه ای هست .

ناشناس گفت...

گوساله جان. دی وی دی هنوز هم در همان بسته بندی ارائه میشه و سی دی در بسته بندی مقوایی هست. گوساله جان !! انداختن بهبت نسخه تقلبیو!!

ناشناس گفت...

@ناشناس آخری
الاغ جان عقل و شعورم از 100 تا مثل تو بیشتر می رسه که نسخه تقلبی و اصل رو از هم تشخیص بدم .
الاغ جان اول برو چند تا مغازه عرضه محصولات فرهنگی سوال بپرس بعد بیا عرعر کن کره خر.

........

با عرض معذرت ازخوانندگان همیشگی این وبلاگ بابت این کامنت

ناشناس گفت...

این مالکیت معنوی که دوستان میگویند بهانه است. چیز خوبی است ولی من نمیخواهم آنرا با مهران مدیری آغاز کنم. خود شما و من از صبح تا شب داریم مالکیت معنوی را زیر پا میگذاریم. مایکروسافت ویندوز را از مهران مدیری و گروهش و پشتیبانانش و نظام بگیرد همه کله پا میشوند. بقول معروف کشک چی، پشم چی! مهران مدیری و هم ما ارزشی برای مالکیت معنوی قایل نیستیم. از صبح تا شب داریم فیلم رایگان نگاه میکنیم و جز آن و جز آن.

آقای مدیری آن مالکیت معنوی را باید بکند یک جاییش! خر گیر آورده و ملت هم جو گیر شده‌اند! علت هم این است که ما از افراد جوک گو و کسانی که ما را بخندانند خوشمان میآید و اصلا ژرف نمیشویم که پشت موضوع چه باشد. پشت مهران مدیری هم رانت است، برادران آقا گلیان، نظام و تبلیغات نامستقیم نظام برای گولاندن مردم. نظام دو جور سامانه تبلیغی دارد. یکی مستقیم و بشدت افراطی و مذهبی و دیگری نامستقیم برای کسانی که زیاد هوادار نظام یا مذهبی نیستند. بخش نامستقیم تا حدی به مهران مدیریها سپرده شده است.

ناشناس گفت...

من ناشناس بالایی هستم. در ضمن من یک ثانیه از قهوه تلخ را هم تا حالا نگاه نکرده‌ام در حالیکه خویشان نزدیک همه خریده‌اند و میتوانم براحتی از آنها بگیرم. باوری دارم و پای آن ایستاده‌ام. قبلا هم هوادار طنزهای مدیری بوده‌ام و اکثر آنها را با شوق دیده‌ام. ولی دیگر و حالا پس از آن اوضاع و این اوضاع وقت خر شدن نیست و باید از خیر چند ساعت خنده گذشت. دیگر چه میخواستید که در کشور ما بشود و نشد. زود یادتان رفت که پارسال چه خبر بود؟ درست پس از آن بدبختیها قهوه تلخ بیرون آمد برای گولاندن و سرگرم کردن و خواباندن ملت افسرده. پیام جدید مهران مدیری این است: به خانه‌های خود بروید، بکپید، فیلم من را تماشا کنید، صدا و سیما نگاه کنید و فکر نکنید و مرا پولدار نمایید!

دشمن ا... و عرب گفت...

سزای خائنی که با مادر بقیه شوخی می کنه و به نفع جمهوری اسهالی فیلم ظنز می سازه و به شعور خریداران توهین می کنه همون سرپیچی از قانون نداشته ی کپی رایت توی مملکته، بسه بزار کمتر بخوره حالش یه کم جا بیاد

ناشناس گفت...

انقدر قاطی نکنید و به خاطر یک آدم فرصت طلب به پر و پای همدیگه نپیچید. از نظر من کسی که در تلویزیون دولتی و با پول همه ی مردم معروف شده و برای هر کدوم از سریالهای قبلیش کلی پول از صدا و سیما گرفته حالا مردم باید پول چی شو بدن؟ این با کسی که در تلویزیون خصوصی یا تاتر یا سینما معروف شده فرق می کنه. یک بار پول معروف شدنشو بدیم یک بار هم پول ثروتمند تر شدنشو؟!!

پناهنده گفت...

http://nabavar.wordpress.com/2009/02/28/مغالطه/

دوست من فکر میکنم مورد دوم جواب شما به من باشد...!

ایام به کام@{;-

البته اینکه شما جدی بیان کردی یا به شوخی...! الله اعلم!

دانژه گفت...

منم از مغازه ای خرید می کنم که مطمئنه نمیرم جای دیگه ای و خیلی وقتا هم بهم میندازه!

دروغگوی خوش حافظه گفت...

خیانت کنی، دوستات رو هم از دست میدی!
یکیش من که از دست رفتم!

مريم گفت...

چقده درس زندگي داشت پستت
انديشه مي كنـــــــــيم...

Sabk_Jadid گفت...

چرا من نظرمو نگفته بودم؟
موافقم!

پاپیون گفت...

موافقم مهندس.

ناشناس گفت...

سلام من خودم طرفدار قهوه تلخ بودم و تا مجموعه 10 رو خریدم ولی بعد اطلاعاتی از چند تا سایت و همینطور از face book و جاهای دیگه پیدا کردم که گفتم بهتره اینجا مطرح بشه من هیچ موضعی ندارم لطفا موضع گیری نکنید ففط خواستم اطلاعاتم رو با شما در میان بذارم.

آیا تا بحال از خود سوال کرده اید که در وزارت ارشادی که شعرا و نویسندگان به خاطر یک بیت شعر مجوز نمی گیرند چطور می شود فردی که مدعی عدم دیدار با رهبری و عدم سازش با صدا و سیمای نظام است به این سادگی مجوز پخش سریال در این سطح را میگیرد ؟؟؟؟؟؟؟ما جعفر پناهی داریم او در زندان و مدیری به دنبال پول

دیلماج بانو گفت...

با اولیه یه شدت موافقم. برا منم پیش اومده که طبق عادت یه وسیله رو از یه جایی خریدم و بعد مدتها که گذرم به جای دیگه افتاده دیدم که حسابی سرم کلاه رفته. یکیش همین جریان فتو کپی. سر کوچه که صفحه ای 100 تومن پرینت می گیرن و 50 تومن کپی. دانشگاه که خیر سرش دانشجویی هست صفحه ای 50 تومن پرینت و کپی می کنه اونم از نوع سیاه سوخته اش. میدادم اکثر کارا رو دانشگاه. آخر که درسم تموم شد یه جایی تو انقلاب پیدا کردم صفحه ای 18 تومن هم پرینت می گیره هم کپی می کنه! اونم چی. با اصلش مو نمیزنه. به فتوکپی دانشگاه میگیم خوب حداقل به کم کیفیتش رو درست کن میگه دیگه فتوکپی دانشجویی همینه. ما اومدیم توی دانشگاه دیگه باید یه چیزی بره تو جیبمون!

اکبند گفت...

من قبلن یه پنگولستان دیدم اینجا همونجاست ایا؟!

ناشناس گفت...

@اکبند
قبلا وبلاگی داشتم به اسم پنگول نامه
الان هم که اسمش شده پنگولستان
آیا اینجا همانجاست که دیده اید من بی خبرم.
اگه خوب بوده حتما همین جاست
;-)

Sacred Deer گفت...

حقیقت چو عریان شود چون شود...
(سپاسگزار میشوم به وبلاگ من هم سربزنید و از نظراتتون مار ا بهره مند فرمایید)

نیگن گفت...

خیلی خوب بود

مهدیه گفت...

سلام بر مهندس کبیر.. چطووووووووری؟
چرا دیگه اپ نمیکنی؟.. نی که من خیلی وقتم آزاده همین جوری موندم پست های تورو بخونم تند تند:دی

ولی خوب قبول کن که دیر آپ میکنی.. ده بجنب مهندس

مهدیه گفت...

اونم از اون میثم.. اون دیگه چش شده؟

البته منظورم بلاگش هست.. اصلا لود نمیشه صفحه ش.. چرااااااااا؟
حالا ببین بعد عمری خواستم بیام اینجا ها.. راه نمیاد

خلاصه که سلام بهش برسون

مهدیه گفت...

خلاصه اینکه به یادتونم
آراد و ببوسس

حامد گفت...

خیلی وقت بود بخاطر گدر، به آدرس اصلی وبلاگتون سر نزده بودم. الآن می‌بینم که فی.ل.تر شدید. چه می‌ گفت جز ابراز تأسف همیشگی برای فیلترچی‌ها؟!
درباره‌ی این مطلب هم باید بگم بنظرم بحث‌های خیانت و مالکیت معنوی ربطی به هم ندارن. مسلماً هرکس که قربانی کپی‌های غیرمجاز شده باشه -چه مطلب، چه فیلم و نرم‌افزار- اینکار رو محکوم می‌کنه.

..... گفت...

سلام
مخلصیم
اولا باعث افتخارمه که من رو اون حد میبینی که بیام اونجا بنویسم
دوما من آدم منظمی نیستم، یهو میام در عرض یه روز چن تا پست مینویسم و یهو میرم یه ماه سر و کلم پیدا نمیشه!!!
سوما من خودم فکر میکنم مینیمال نویسی بلد نیستم.
باز هم تابع نظر شما هستم.

ناشناس گفت...

هنوز وقتی خريدارها شانس انتخاب رو داشتن من اسمش رو خيانت نميگزارم.

ارسال یک نظر