دوستان

۱۳۹۰ فروردین ۲۵, پنجشنبه

ملت شورت لازم

1- برای عید دیدنی به منزل برادرم رفته بودیم. برادر زاده‌ی 4 ساله و زلزله‌ای دارم که زمین و زمان را به هم می‌دوزد. این برادرزاده‌ی زلزله‌ی ما گاه و بی‌گاه به چیز‌های مختلفی وسواس پیدا می‌کند. به اینکه وسایلش جفت جفت کنار هم قرار بگیرند به اینکه اسباب‌ بازی‌هایش روی یک خط باشند و امثالهم. در روز عید دیدنی زلزله‌ی ما مدام فکر می‌کرد که جیش دارد. از دستشویی بیرون نیامده دوباره واردش می‌شد. دیگر خودش هم خسته شده بود و کارش به گریه زاری کشیده بود که : من چرا همش جیشم میاد.
اول می‌خندیدیم ولی بعد دیدیم که طفل معصوم واقعاً دارد عذاب می‌کشد. وقتی که می‌خواستیم به منزل برادرم برویم برای این زلزله یک دست لباس کامل که شورتی هم همراه لباس‌ها بود خریده بودیم. فکری به ذهنم رسید. به زلزله گفتم که این شورت، یک شورت ویژه است. هر کسی آن‌را بپوشد دیگر جیشش نخواهد آمد. بر عکس همیشه که هیچ حرفی را برای اول قبول نمی‌کرد. بلافاصله حرفم را پذیرفت. انگار منتظر بود تا کسی به دادش برسد. شورت را پوشید و دیگر دستشویی نرفت.

2- ایرانی های غیور طی چند وقت اخیر حماسه‌های زیادی آفریدند. یکی از این حماسه‌ها دادن امتیازهای بالا به فیلم جدایی نادر از سیمین در سایت IMDB بود. امتیازهایی بالاتر از میانگین فیلم‌هایی چون رهایی از شاوشنک و پدرخوانده و ...  که رتبه بالایی در میان برترین فیلم‌های تاریخ سینما از دید کاربران سایت فوق الذکر - البته باید گفت فقط کاربران ایرانی- برای این فیلم به دنبال داشت.
حماسه‌ی دیگر هم مربوط می‌شد به انتخاب  فرهاد مجیدی به عنوان محبوبترین فوتبالیست دنیا  در حضور لیونل مسی و کریس رونالدو و ....
کلا ما ایرانی جماعت در چنین رای‌گیری‌هایی تا به مساله گند نزنیم بی‌خیالش نمی‌شویم. حتی در جایی هم که حق با ماست آن‌قدر جوگیر می‌شویم که کلا سایت رای‌گیری را مضمحل می‌کنیم. رضا‌زاده را که یادتان هست؟

ای کاش شورتی هم برای جلوگیری از جوگیر شدن‌های ایرانی جماعت وجود داشت. شورت را می‌پوشیدند و دیگر مثل مور و ملخ وارد سایت مرجعی مثل imdb نمی‌شدند. شورت را می‌پوشیدند و امتیازهای غیر واقعی به فیلم جدایی نادر از سیمین نمی‌دادند. امتیازهای غیر واقعی نمی‌دادند و داد هنردوستان سراسر دنیا را در نمی‌آوردند.
شورت را می‌پوشیدند و به فرهاد مجیدی رای نمی‌دادند که در حضور جادوگران دنیای فوتبال، لیونل مسی و کریس رونالدو عنوان محبوب‌ترین فوتبالیست دنیا را به دست آورد.
ما ملتی هستیم که تمام نداشته‌‌های دنیای واقع خود را می‌خواهیم در عالم مجازی به دست ‌آوریم. از رییس جمهور گرفته تا فیلم و فوتبال.


ما ملت ِ شورت لازمیم.

14 comments:

فرشاد نوروزپور گفت...

موافقتم مهندس موافقتم شدییییییییید

پناهنده گفت...

آی گفتی....
میدونی ما مردم احساسی ای هستیم....
شور حسینی (!) که راه بندازیم، چیزی جلودارمون نیست! مثل انقلاب 57 که کورمال کورمال میخواستیم یه چیز غلط رو به همه دنیا بقبولونیم!!
باید تعادل داشت.
و البته چون در دنیای واقعی مثل آدمیزاد رای میدهیم و رای میدزدند.... در فضای مجازی به دلیل ترس پیشین، دست پیش میزنیم!! از اونور بوم میفتیم!

خوبه گاهی خاکستری دید....

مهدی ملک زاده گفت...

جالبه که اونایی که ریت دادن به فیلم فرهادی الان همک قبول ندارن که کارشون چقدر دور از شعور بوده

مهدی ملک زاده گفت...

من بلاگتون رو دنبال می کنم!بلاگم رو دنبال کنید!دنبال!

وارش گفت...

والله سیاست مدارهای شورت لازم ترند

اردیبهشتی ته نشین شده گفت...

کلا یکی از لذت های نهادینه شده در ایرانی ها اینه که شور همه چیو دربیارن.
اگه یه روز غیر این باشه باید نگران سلامتی عمومی بشیم.والااااااااا.

Nikolai Vsevolodovich Stavrogin گفت...

مطلب در مورد مسابقه برترین وبلاگ دویچه‌وله هم صدق می‌کرد. ناجور

ناشناس گفت...

سلام مهندس عزیز
خوبی شما؟
اول که تا فروردین تمام نشده سال نو رو تبریک می گم بهتون. انشالله که سال خوبی شروع شده باشه براتون و تا انتها هم شاد و عالی پیش بره.
راستش این حکایت ملت ما داره کار رو به جایی می کشونه که گمانم فردا پس فردا پیشینیانمون رو هم از چشم دنیا بندازه.. کاش یه کم به خود می آمدیم...

حامد گفت...

جناب راسکلنیکف راست می‌گه. این مسابقه‌ی برترین وبلاگ دویچه‌وله اونقدر شور شده بود که از شورت هم گذشته و به چیزی مثل شلوار‌ پاچه‌گشاد نیاز داشت!

شوفر گفت...

چیزی نیست مهندس
خوبم.

ابلیسه گفت...

ال ا ال
خيلي باحال بود
من نمي دونم چرا ما هميشه دنبال قهرمانيم
ئنبال بزرگكردن يه چيزي و آويزون شدن بهش
هميشه فكر مي كنيم اين يكي فرق داره
هميشه مي گيم بذار فعلا اين صورت مسئله پاك شه بعدا فكر مي كنيم چي كار كنيم
همه كارامون همينجوريه
هميشه بوده
هميشه هم خواهد بود

خيلي دوست داشتم اين مطلب رو

ناشناس گفت...

سلام مهندس
ما غلط کنیم شما رو از قلبمون دیلیت کنیم، اگه تو رو دیلیت کنیم دیگه چیزی از این قلب باقی نمی‌مونه!
لوووول
دلیل دیلیت شدنت از اونجا هم این بود که قبل از آخرین ورودم به پنل وبلاگ داشتم لینک‌ها رو مرتب می‌کردم که اینترنتم قطع شد و شش تا لینک‌ از جمله لینک خودت پرید و دیگه بعد از اون فیلترشکن گیرم نیومد که درستش کنم وگرنه خودت میدونی که ما بامرام‌ها رو دیلیت نمی‌کنیم ...
این رو هم سر فرصت درست می‌کنم و برمی‌گردی سر جای خودت ... دی:

کاغذ کاهی(نازگل) گفت...

آخ گفتی !

یا از این ور بوم میفتیم یا از اون ور !

ناشناس گفت...

آقای مهندس بنده با شما موافقم اما ای کاش مشکلات ما در حد آی ام دی بی بود!!

ارسال یک نظر