دوستان

۱۳۸۹ مهر ۱۵, پنجشنبه

بامزی علیه دیجیمون

چند روز پیش DVD کارتون «‌بامزی قوی‌ترین خرس جهان» را برای جناب پسری خریدم(‌‌البته حقیقتش نه برای او که بیشتر به بهانه‌ی او).
کیفیت خوبی هم داشت و ا ز این نسخه‌هایی که از روی تلویزیون ضبط می‌شوند نبود.
فکر می‌کردم سادگی حاکم بر این کارتون در مقابل کارتون‌های امروزی باعث می‌شود که عطای دیدنش را به لقایش ببخشد، ولی برعکس تصورم حسابی پایه بود و پدر و پسر دلی از عزا درآوردیم.
هنوز هم مسابقه اسب‌سواری و برنده شدن الاغ کوچولو برای من هیجان انگیز بود و برای جناب پسری نیز همین طور.
گاهی فکر می‌کنم در دوران کودکی هرچه که نداشتیم ولی کارتون‌هایی داشتیم که تا زنده‌ایم خاطراتشان با ما خواهد بود و اگر تصادفا بتوانیم دوباره به تماشایشان بنشینیم لحظاتی فارغ از سن و سال، بچه خواهیم شد. یادش به خیر: مهاجرانٰ، خانواده دکتر ارنست،‌بل و سباستین، نل، هاچ زنبور عسل،‌15 پسر، افسانه سه برادر،‌ گوریل انگوری و ....
کودکان امروزی وقتی بزرگ می‌شوند بر تمام نداشته‌هایشان باید این کمبود را هم اضافه کنند، چون با دیجیمون و لاک‌پشت نینجا که کسی خاطره نمی‌‌سازد.
راستی داشت یادم می‌رفت که از طرف خودم و بانو از بامزی به خاطر این‌که باعث شد جناب پسری از آن روزبدون دردسر عسل میل نماید، تشکر کنم.
بامزی متشکریم.بامزی متشکریم.

23 comments:

Unknown گفت...

الان که اصلا کارتونی پخش نمیشه از تلویزیون!! همون دیجیمونشم چند سال پیش پخش میشد.
الان بچه ها هم میشنن هم پای بزرگترا فارسی وان تماشا میکنن!!

من پسر شجاع و میتیکومون(حاکم بزرگ) و ایکی یوسان رو خیلی دوست داشتم.

یوتاب گفت...

پنگول خان سلام
یه پست نوشته بودم و مخالفت شدید خودمو با بچه دار شدن اعلام کرده بودم، الان که این پست شما رو خوندم پاک اثرش از سرم پرید.
منم از بامزی تشکر میکنم

نازی گفت...

منم بی خانمان همون پرین خودمون رو یاد آور میشم که کلی زندگی هم یاد میداد به ادم تو بامزی دوست داشتی چون شکمویی مثل اژدها هی باید کوفته قلقلی بخوری (((:

آراد جون رو بماچ محکم چون یه فسقلی ناز نازوووو

خدایش بچه یک ساله آروم نشسته کارتون دیده ؟ :O
عجب دامادی

ناشناس گفت...

@سینا
آقا شما که کار رو خراب تر کردید.
یادش به خیر سگارو

......

@یوتاب
پست شما رو خوندم بانو.
فکر کنم عقیده ی واقعی شما نیست.
یه کم به نظرم تحت یه سری شرایط نوشته شده اون پست

......

@نازی
یادته اون اژدها.لووووووووول

فرشاد نوروزپور گفت...

موافقم .. همين

ناشناس گفت...

یه سوالی داشتم این مدت که نبودی داشتید بامزی نگاه میکردید؟

حیاط خلوت گفت...

هیچ چیز کارتنهای بچگی نمیشه. من هنوزم دستم برسه میشینم نگاه میکنم! شیفته کارت بودم.. چه یادی رو زنده کردی.

حیف که از مادر بودن و بچه داشتن خوشم نمیاد، وگرنه حتماًیه آرشیو پُر پَر و پیمون جمع میکردم برای بچه‌ام تا ببینه مادرش با چیا بزرگ شده. دوتایی میشستیم نگاه میکردیم.

فندق گفت...

ما الان کشف کردیم که شما هم همسن و سالهای خودمان میباشی با کمی بالا پایین . یاد زیر نور چراغ اضطراری مشق نوشتن هم بخیر... با نور شمع مسواک زدن ...
راستی سوال افسانه رو جواب بدی ما هم به جواب میرسیم! :دی

ناشناس گفت...

@فرشاد
همینم خیلی زیاده

......

@افسانه
تمام این مدت که نه. یه قسمتیش رو.
;-)
درگیر سفر و دوره آموزشی و دور از شما مریضی بودم

.....

@حیاط خلوت
من هم خودم کارتون نگاه می کنم . یه کارتون که براش می خرم خودم هم پاه به پاش می شینم نگاه می کنم.
لذتی داره

.....

@فندق
فکر کنم با توجه به مطلب وبلاگت یه دو سه سالی ازت بزرگترم.
خب بعضی مواردش خیلی سخت بود دوران کودکیمون ولی خیلی خاطره ها هم داشت. اصولا مردم صمیمی تر بودند.
سوال افسانه رو هم جواب دادم

کله گنده گفت...

جدن که چه کارتونایی بودن! الان که نگاه می کنیم می بینیم چه درس هایی که توشون نهفته بود و ما می آموختیم! (به به)
اما کارتونای امروزی چی یاد بچه ها میدن؟ هیچی

وارش گفت...

چه با حال بود بامزی من عاشق اون گوینده اش هم بودم
میگم بامزی زبونش رو از خط رد کرده بود نمیدونی چه حالی کردیم الان که اینو خوندم ناگهان بلند خندیدم

زشت گفت...

این روزا خیلیا تو بلاگستان نوستالوژیک شدن.
یادش بخیر

ناشناس گفت...

@کله گنده
حقیقتا همینه. کارتون های امروزی خصوصا اونایی که تلویزیون ما نشون می ده حقیقتا چیزی ندارند.
متاسفانه دوبله هایی هم که انجام می دن مناسب رنج سنی کودک و نوجوان نیست و بیشتر مناسب بزگسالانه.
نمونه ش دوبله کارتون: رییس مزرعه

......

@وارش
بابا بامزی که زبونشو در نیاورده بود. الاغ کوچولوئه زبونشو در آورده بود.

......

@زشت
ای روزگار. هی ی ی ی ی ی ی

اردیبهشتی ته نشین شده گفت...

میتونید یه لطف خیلی بزرگی در حق من بکنید و بگید از کجا خریدید این کارتن رو؟
من پارسال که وطن بودم 999 جا سر زدم پیدا نکردم.خیلی هاشون اصلا نمیدونستن که چیه؟ من با هیجان قسمتهای مختلف رو تعریف میکردم اونها هم با لبخند عاقل اندر سفیه منو نگاه میکردن.خلاصه که نشد گیر بیارم.
اینجا هم تو یوتیوپ یه خوردش رو میشه یافت ولی با اون دوبله و صدای محشر خانومی که داستان رو میگفت یه چیز دیگه است.
ممنون یه دنیا پیشاپیش

دیلماج بانو گفت...

موندم بچه های الان چطوری این خاله شادونه جیغ جیغو رو تحمل می کنن. امروز خیر سرشون روز جهانی کودک هست. زمان ما از پنج صبح تا سه نصف شب کارتون میداد. الان همش بچه ها رو جمع کردن یه جا یه دختر جیغ جیغو هم با یه عروسک اومده همش حرف می زنه.
باید تا دیر نشده یه آرشیو کامل از کارتونهای زمان خودمون برای آیندگان جمع کنیم.
عاشق پدر مادرایی هستم که می شینن کنار بچه ها کارتون نگاه می کنن. بعد می بینی بچه حوصله اش سر رفته داره اونور لوگو بازی می کنه اونوقت مامانه یا باباهه همچین رفته تو کارتون که از دنیا بی خبره :دی

ناشناس گفت...

@اردیبهشتی ته نشین شده
خب نسخه ی مجاز نبوده. شاید شما رفتید جاهای مجاز دنبالش گشتید.
من حقیقتش با یکی از این:
عکس نوار پاسور
عکس نوار پاسور
عرق ورق زروقی ها دوستم
;-)

حالا اگه یه بار مسیرتون خورد اینجا یه خبر بهم بدید سه سوته یه نسخه کپی اورجینال شده رو با پیک براتون می فرستم. ;-)
البته سه سوته ش بستگی به این داره که من خونه باشم یا سر کار. اگه سرکار باشم سه سوته ش کمی دیرتر می شه

به هر حال در خدمتیم

......

@دیلماج بانو
تولدت مبارک بعدابعد
مثل ما
بانو سفارش می ده که: واسه جناب پسری عصر یخبندان رو بخر. بعد وسط کارتون به جناب پسری می گیم: اه یه کم ساکت باش ببینیم چی داره می گه این سید
لووووووووووول

نازی گفت...

میشه من تو رو یادم بره؟

اردیبهشتی ته نشین شده گفت...

مرسی.بله من بلد نبودم راه پیداکردنشو ظاهرا
(0;
شما یه لطفی کنید،یه نسخه کپی کنید بزارید کنار برای من و امثال من.چون با این علاقه وافر،تا من دوباره بخوام بیام وطن این نسخه که دارید نخ نما شده.
یه دنیا تشکر.بیام حتما مزاحم میشم.

عماد گفت...

ساعت بخور و بخواب شلمان نغز بود نغز نغز

ف@طمه گفت...

ما هم یادش بخیر اون دورانو برنامه کدکامون والا الان که همش رباته :)

ناشناس گفت...

خدایی کارتون هم کارتونای زمان ما...
بامزی که عشششششق بود!

قطره باران گفت...

دوستش داشتم اين پست رو:)

ناشناس گفت...

@نازی
نه. متاسفانه یادت نمی ره. تو ترم چندی؟

.....

@گیس طلا
:)))))))))))))

.....

@اردیبهشتی ته نشین شده
در خدمتیم بانو. هر وقت بفرمایید.

.....

@عماد
یهو وسط فوتبال خوابید
لوووووووووووووووول

.....

@ف@طمه
یادش به خیر جوونی.

.....

@Toranjbanoo
چقدر زود گذشت بانو.نه؟

.....

@قظره باران
لطف دارید. خوشحالم که دوست داشتید.

ارسال یک نظر