دوستان

۱۳۸۹ مهر ۲۳, جمعه

اخلاق گند من

زندگی همه‌ی ما لحظات تلخ و شیرین زیادی دارد و هر کدام در مواجهه با این لحظات عکس العمل خاصی از خودمان بروز می‌دهیم.
عکس العمل من در مقابل لحظات بسیار سخت زندگی، وقتی مشکلات برایم غیر قابل تحمل می‌شوند و راه‌حلی هم برایشان ندارم خیلی جالب است. بالکل بی‌خیال می‌شوم. می‌گذارم خودش جلو برود. به قول شاعر که می‌گوید: باید پارو نزد واداد. باید دل رو به دریا داد.
مثلا بعد از چند روز دنبال خانه‌ی اجاره‌ای گشتن به همراه بانوی باردار، در گرمای تیرماه و پیدا نکردن مورد مناسب یا حتی نامناسبی که با بودجه‌ی ما بخواند. در اوج دل‌نگرانی و ناامیدی و در حالی‌که کفش‌هایمان هم در این راه نثار شده بود، تصمیم گرفتیم برویم سینما. رفتیم سینما و یک دل سیر خندیدم. من این‌جور اخلاق گندی دارم.
نمی‌دانم این اخلاق گند من به ملت سرایت کرده‌است یا این اخلاق گند ملت بوده است که به من هم سرایت کرده است.
چون که ما دقیقا چنین ملتی هستیم و حاکمان هم فهمیده‌اند که ما چنین ملتی هستیم. ملتی که در اوج فشارها بی‌خیال همه چیز می‌شویم، حتی آرمان‌هایمان.
به نظر می رسد با درک این موضوع است که می‌خواهند هدفمند کردن یارانه‌ها را ناگهانی اجرا کنند، به نحوی‌که تا بفهمیم چه شده،‌کار از کار گذشته باشد و بعدش هم، همه با هم به سینما برویم.

22 comments:

شلغم گفت...

این جوری بارمون اوردن
یعنی توی اوج سختی و بد بختی فیلمون یاد سینما می کنه

یعنی خیلی دیگه ... هستیم

اُغلن کبیر گفت...

این اخلاق شما شبیه اخلاق پدر ماست.
ولی من کاملاً در مقابل چنین چیزی‌ام معمولاً.

پناهنده گفت...

چه تلخ...

امروز تو چندتا صحنه از برخورد با همین مردم، یهو مات شدم !!

از دستفروش سر چهاراه گرفته، تا راننده نیسانی(!!) که مثل احمقها میخواست خودی نشان دهد... .

یه مقدار رفتم تو فکر، اما یه جایی تو دلم میگه... همه این مسائل باید از یه جایی درست شه، فقط امیدوار اونروز دیر نباشه...

اما به تو دوست عزیز این بشارت را میدهم که سال 2012 جمهوری اسلامی به شدت افول خواهد داشت...، نگران رژیم بعدی هستم !!

خنیاگرباد گفت...

بدبختیش اینه که دیگه پول بلیط نداریم بریم سینما!

فندق 70 کیلویی گفت...

مهندس جان. نی نی کی دنیا میاد؟ :))
دیدی اصل حرف رو ول میکنن به چی میچسبن؟
این نیز بگذرد. غم مخور. ولی خداییش چه همتی. دو تا نی نی خیلی سخته . خدا بابا و مامانشون رو حفظ کنه

حیاط خلوت گفت...

لایک به اخلاقت پنگول
لایک سنگین به اخلاقت. قدر خودتو بدون!
یه جاهایی لازمه آدم بتونه تشخیص بده که "بسه" و نفس بده به خودش. یا تو اوج گرفتاری هم به خودش مرخصی و فان بده.

البته تیکه آخر پستت جریانش فرق داره.
مسئله اینه که خوب یا بد آدم تا حد زیادی با شرایط جدیدش هر چند سخت آداپته می‌شه. مردم هم همینطورن.
از طرف دیگه تا شکمها رو گشنه نگه داری، فکرها فرصت سیر شدن پیدا نمی کنن!

مریم بانو گفت...

بابا پنگولی حالا چه فیلمی رفتید که اینقدر خندیدید؟

:دی

ناشناس گفت...

@شلغم
حالا بیا بریم سینما
;-)

.....

@اُغلن کبیر
سلام مرا به پدر گرامیتان برسانید

.....

@پناهنده
بابا نوستر آداموس.

.....

@خنیاگر باد
پول جمع می کنیم. یه نفر می ره بعد واسه بقیه تعریف می کنه.

.....

@فندق 70 کیلویی
آخر شایعه پراکن ها هستیاااااااااااا
بابا این موضوع مال قبل از به دنیا اومدن جناب پسریه
ببین می تونی واسه ما حکایت در بیاری
لوووووووووول

.....

@حیاط خلوت
چاکریم.
ولی این موضوع ربطی به گرسنگی نداره. ما فکرمون این طوری شده اصلا

.....

@مریم بانو
از این فیلم درپیت ها.
مهم فیلمش نبود. مهم حالش بود.

فرشاد گفت...

والا به خدا ..
اين چند روز فيس بوك نماد اين رفتار ما بود ..
تا 3-4 روز قبل همه جا مثل هميشه بازار لينك و تگ و شير و لايك سياسي و دستگيري و حمايت و كمپين و .. داغ بود .. الان چند روزه كه همه 180 درجه عوض شدن و دنبال بازي دربي و گل و كل كل و .. هستن ..

ملته داريم ؟!

مسعود گفت...

این اخلاق گند نیست کـــــه! از خودم ناامیدم نکن. :دی

اردیبهشتی ته نشین شده گفت...

اخلاق گند شما به نظر من بسی خوشاینده.
یه وقتایی یه کوفتی پیش میاد تو زندگی که هر چی هم پی اش رو بگیری باز همونجور کوفتی میمونه.اینه که بهترین کار همینه.من خودم آدم پی گیری هستم ولی خیلی از وقتا این فاصله رو میدم بعد دوباره از نو
(0;
اما تیکه دوم، نمی دونم شاید چون از وقتی یادمونه هرچی خواستیم یا نشده یا یه وقتی شده که دیگه فایده نداشته به وا دادن عادت کردیم.نمی دونم.غم داره توش خلاصه.

یوتاب گفت...

شاید بهتر باشه رفتار شما رو با رفتار ملت مقایسه نکنیم. شاید شما اون روز رفتید سینما و یه دل سیر خندیدید اما بالاخره مشکل رو حل کردید و همه چیز درست شد. اما این ملت بدترین مشکلاتو تحمل میکنه و عین خیالش نیست. تازه اگه مشکلی نباشه تعجب میکنه! ملت ما ننگ رو تحمل میکنه. اما رفتار شما نشون دهنده ی اوج ذکاوتتون بوده و عشق به همسرتون.
مهندس رفتارش شما خیلی خوب بوده. مرد اگه زیر بار مشکلات کمر خم کنه همسرش داغون میشه. هیچ زنی طاقت غصه خوردن همسرشو نداره.

یوتاب گفت...

خانما بی خونه میتونن سر کنن اما با غم همسر نمیتونن

بهانه گفت...

اولش خوندم با الکل بی خیال میشم!!{آیکون انحراف ذهنی}
به عقیده فروید شما از مکانیسم دفاعی "وارونه سازی " استفاده مینمایید
خوب است...

پری گفت...

سلام بردیا
آخی ی تو داری بابایی میشی؟
نازی

راست میگی حاکمان بلاهت های ما را شناخته اند.
ضمنا حیف که نظر خصوصی نمی تونم واست بذارم اما یه سری به کامنت ها و پاسخ های من بزنی حتما میفهمی اونی که گفتم یعنی چی
پایا باشی رفیق

ناشناس گفت...

@فرشاد
فیس بوک که شده محل فسق و فجور
لوووووووووول

.....

@مسعود
ناامید شو عزیز. اخلاقه من دارم؟

.....

@اردیبهشتی ته نشین شده
داستان خودش می بردت هر جا دلش خواست خطرناکه خب.

.....

@یوتاب
تازه بعد که از سینما دبر اومدیم کلی به کار خودمون هم خندیدم
راستی رفتار من این همه چیز رو نشون می داد؟
جدی؟

.....

@بهانه
فروید چیه ؟
ای صاحب ذهن منحرف

.....

@پری
بابایی شدم . داستان مال چند وقت پیشه
مطلبت رو هم گرفتم ممنونم.

افسانه گفت...

خیلی قشنگ بود!
یاد دوران مستاجری خودم میوفتم که بیشتر از حالا از زندگی لذت میبردیم! اون روزها با 2 تا بچه ی نو پا با احساس و اشتیاق به خونه ی نو میرفتم. یادش به خیر

کاغذ کاهی (نازگل ) گفت...

بسی اخلاق شما را دوس میداریم !

خب مرد باید همینجوری باشه ... خونسرد و ریلکس در اوج مشکلات !

داریوش گفت...

داداش اخلاق گندت بو میده، پیف پیف
یه اسپریی، یه ادکلنی بزن وقتی داری میای اینجا
بوی گند گرفته اینجا

زشت گفت...

چه میشه کرد؟آدم عاقل که خودشو زنشو هالک نمی کنه!می خواستی پیت نفت بریزی رو خودت اتیش بزنی؟

ناشناس گفت...

@افسانه
میخوای خونه تون رو بدید به ما . شما دوباره برید مستاجری باز هم لذت ببرید بیشتر از حالا.
;-)

.....

@کاغذکاهی(نازگل)
به خودم دارم امیدوار می شم.
;-)

.....

@داریوش علیها
چشم حاجی مراعات می کنم زین پس. ادکلن خوب چی سراغ داری؟

.....

@زشت
من غلط کنم از این کارا بکنم. لوووووووووول

ناشناس گفت...

خیالم راحت شد که این اخلاق گند فقط برای من نیست....

ارسال یک نظر