دوستان

۱۳۸۹ مهر ۱۸, یکشنبه

من همیشه معتاد بودم

از بچگی هر بار بر سر جمع کردن یک سری وسایل کلید می‌کردم. ناجور هم کلید می‌کردم. به نحوی‌که داد همه را در می‌آوردم و در می‌آورم.

دبستان که بودم عشق جمع کردن عکس‌های بروس‌ لی، جکی چان و سیلوستر استالونه بودم. آن‌قدر عکس از این دوستان رزمی‌کار جمع کردم که خانواده از دستم خسته شدند که چرا پول‌هایت را خرج خریدن این عکس‌ها می‌کنی و دیگر حق این کار را نداری. نکته جالب این بود که من حتی یک فیلم هم از آن‌ها ندیده بودم و مثل هژیر فقط تعریف فیلم‌ها را شنیده بودم. بعد از آن مخالفت‌ها بود که من دست به ابتکار جدیدی زدم. عکس که می‌خریدم به همکلاسی‌هایم می‌دادم تا پشت عکس‌ها از آن جمله‌های کارت تبریکی بنویسند و عکس‌هایی که خودم خریده بودم را به من تقدیم کنند. گاهی حتی دوستانم هم خبر نداشتند که عکسی را به من تقدیم کرده‌اند چون زحمت نوشتن مطالب به اسم آن‌ها را هم خودم کشیده بودم. این گونه بود که به بهانه هدیه مجوز ورود عکس‌ها به منزل را می‌گرفتم.

بزرگتر که شدم یک سری آدامس‌هایی به بازار آمد که داخل‌شان عکس‌ فوتبالیست‌های خارجی را قرار می‌دادند. آدامس‌های تقریبا گرانی برای آن زمان بود و من شدم خوره‌ی جمع کردن آن عکس‌ها. باز هم شورش را در آوردم و اعتراض پدرم را باعث شدم. اما این بار با حمایت سایر اعضای خانواده و با استدلال مدبرانه‌شان که «باید خدا رو شکر کنیم مثل بقیه بچه‌های محله به کارها‌ی خلاف وارد نشده و فقط عکس جمع می‌کند» پدرم بی‌خیال موضوع شد و این‌گونه بود که کار به سواستفاده از همکلاسی‌ها کشیده نشد. ذکر این نکته لازم است که اکثر بچه‌های محله‌مان معتاد بودند و بعد‌ها هم دونفرشان خودکشی کردند.

شیرین‌ترین اعتیادم که هنوز باقی‌ست اما نه به شدت آن موقع‌،‌اعتیادم به خریدن روزنامه و آرشیو کردن آن‌ها بود. از دنیای ورزش و کیهان ورزشی گرفته تا بعدها هفته نامه سینما و بزرگتر که شدم و دوران دانشگاه رسید روزنامه‌های جامعه و نشاط و صبح آزادگان و صبح امروز و... تقریبا هر روز همه‌ی روزنامه‌های اصلاح طلب را می‌خریدم. گنجینه با‌شکوهی فراهم کرده بودم که به آن می‌بالیدم. اما بعد از ازدواج به دلیل آن‌که منزل استیجاری کوچک بود نتوانستم آن‌ها را با خودم ببرم و بعدها آن سرمایه عظیم به دلیل کمبود جا در منزل پدری بدون هماهنگی با من به صورت کیلویی فروخته شد.فکرش را بکنید؟ کیلویی.

اعتیاد کنونی من جمع‌آوری فیلم وسریال خارجی‌ست. مجموعه‌ی خوبی از DVD های مختلف دارم.
راستش بدم نمی‌آید برای خودم کاسبی راه بیندازم و در این وانفسای طرح تهوع اقتصادی شغل دومی داشته باشم. بالاخره زندگی خرج دارد و با پول مهندسی حریف فاصله‌ها نمی‌شوم. هرکسی طالب فیلمی‌ست درخواست بدهد. بر سر قیمتش با شما راه می‌آیم. کلی سفارش دهید ارزان‌تر حساب می‌کنم. سر هر 10 فیلم یک فیلم اشانتیون می‌دهم. خلاصه ریا نباشد از معامله با من ضرر نمی‌کنید. خدا خیرتان بدهد.
جان پنگول بیشتر جنبه‌ي فرهنگی این کار برایم مهم است.
زیاده عرضی نیست

36 comments:

مسعود گفت...

سلام به رئیس همه پنگولها
من هم گل آقا و سینما و کیهان غیر ورزشی و صنایع هوایی و پرواز و مجله ماشین رو جمع میکردم!
هنوز هم باید یه سریش تو کمد دیواری،پیش خانواده باشه!(انشالله)

فقط یه موردی هست در زمینه خرید فیلم!
شما فیلمهای چیز هم دارید؟
یه زمان یه جای بود یه بیل هم سر درش آیزون بود!میرفتیم با هم عکسای چیز نگاه میکردیم!!

ناشناس گفت...

@مسعود
درخواست فیلم‌های چزیز رو که جار نمی زنند حاجی. می خوای کاسبی نکرده هیتلرمون کنند بریم پی کارمون؟
باید پخ× بدی حاجی .
یادش به خیر . جوون بودیما. خبرش رو داری؟

× پخ : پیغام خصوصی
حال کردی پخ رو؟

مسعود گفت...

آره
با منزل یه وقتایی در تماس هستند!
زنده هستش هنوز!
دنبال کشف و اکتشاف اینا بود یه زمان.


در سو استفاده از امنیت یه لامصب در اتچمنت پخ ارسال می گردد!

دیلماج بانو گفت...

به به شغل جدید مبارک
فیلما که پرده نیست؟ کیفیتشون خوبه؟
میگم فیلمهای سه بعدی هم داری؟
اون فیلم اشانتیون رو فیلم چیز ندی ما می خوایم با اهل بیت فیلم نگاه کنیم!

غزل گفت...

مهندس فیلمای قدیمی با کیفیت خوب و دوبله شده داری؟

م. گفت...

پاسور هم داری ؟

ناشناس گفت...

پس بگو از بچگی اینجوری بودی میگم خدایا چرا...:))))))

.
.
.

از شوخی گذشته این عشق جمع کردن تو اغلب بچه ها هست فقط شدت و ضعف داره در ضمن دلت بسوزه که من هفته نامه های سینمامو نگه داشتم .
.
.
.

مطلب آخر اینکه فکر نکنم آرشیو سریال و فیلم مستندات به من برسه (آآی نفس کش) دو ترا هارد اکسترنال دارم . فیلم سینمایی ها رو فقط نگاه میکنم ارزش داشته باشن نگه میدارم جالب نباشن پاک میکنم لذا فیلم فکر کنم 200 تا بیشتر ندارم .ولی مستندام محشرن

رفیق سابق

کاغذ کاهی گفت...

مهندس جون خودت بیا وآقایی کن top 10 فیلمهات رو برای من بذار کنار به سلیقه خودت ! من به طرز دیوانه واری به فیل دیدن اعتیاد دارم ...

پخ !! LOOOOOOOL ;-)

یوتاب گفت...

اولندش که ما خودمون آخر فیلم بازی هستیم مهندس :دی
دومندشم که تنها ارشیوی که تو زندگیم جمع کردم عکس آدامس لاویز بود تو دوران راهنمایی
نمیدونم شما یادتون هست یا نه. بین دخترا که خیلی طرفدار داشت
تازه یه بار عمه م میخواست ارشیومو دو هزارتومن ازم بخره بهش نفروختم. باور کنید خیلی ارزش داشت اون موقع دو تومن :دی

اردیبهشتی ته نشین شده گفت...

من یه پیشنهاد توپ دارم.
من از اینجا براتون فیلم های روز رو میفرستم،کیفیت خوب.همه دست اول.شما به جاش برای من کارتون های زمان بچگی رو.یکیش که همون بامزی، سایمون در سرزمین گچ های نقاشی، باربا پاپا ، بالتازار و اینا.
دیگه حالا اگه خواستید یه مقداری هم سر بدید همت عالی.حقوق منم آش دهن سوزی نیست خلاصه :دی

با یادآوری کلکسیون ها هم داغ دل من تازه شد.طی سفر به اخر دنیا همه اندوخته هام رو جلو چشمم دادن رفت.

ناشناس گفت...

@مسعود
سلام به منزل و بیل دار اعظم برسونید.
لا مصبت رو در یافت کردم.
یه لامصب خفن تقدیم تو بادددددددددددددد.

......

@دیلماج بانو
فیلم پرده من اصلا نمیارم.
رابین هود بود که راسل کرو بازی می کرد.
نیاوردم تا دی وی دی با کیفیتش و منو متحرک اومد .
ما جنسامون رو تضمین می کنیم.
بابا این قدر چیزچیز نکنیدفیلم چیز فقط از طریق پخ

......

@غزل
داریم. چی می خوای؟
توت فرنگی های وحشی؟
السید؟
بربادرفته؟
فیلمای هیچکاک؟
برگمان؟
لووووووووووووووول
آرشیوی گرونتره هااااااااااااااا
گفته باشم. بعد دلخوری پیش نیاد.

......

@م.
یاد میدون انقلاب افتادم اون زمانا.
یه پست باید بنویسم در موردش
لووووووووووول

عکس نوار پاسور
عکس نوار پاسور
عرق ورق زرورق
;-)

.....

@ناشناس(رفیق سابق)
می گی جرا....؟
حرفتئ رئشن بزن. الان مخاطب هزارتا فکر می کنه حاجی.
لووووووووووووول
خوش به حالت. کیلویی همه شون رو فروختن رفت.
زیاد تو کار مستند نیستم.
ولی سریال خارجی ادعام می شه. آرشیو فیلمام خوبه. همه دی وی دی هستند.
بی کیفیت هم نگاه نمی کنم.
بیا با هم یه کلوپ بزنیم. از درامد مهندسی بیشتره مهندس.
لوووووووووووول

......

@کاغد کاهی
پخ شما دریافت شد. اشانتیونتون چی باشه؟
ده تا فیلم یه اشانتیون هم داره.
بابا اینجا همه معتادن که.

......

@یوتاب
شما یادتون نمیاد که ما یادمون میاد که دخترا عاشق آدامس لاویز بودند.
احسنت آرشیو رو که نمی فروشند. می ذارن تا برادر زاده ی آدم ببره کیلویی بفروشه.

......

@اردیبهشتی ته نشین شده
عجبا. ما گفتیم یه کم کاسبی کنیم رقیب پیدا شد برامون.
ملت نرید سراغ ایشونا. فیلمای من هم کیفیت دارند و هم زیرنویس فارسی. گفته باشم.
مشکل اینه که همه کارتونا با کیفیت نیستند. بادی آدم بگرده. خیلی ها ضبط شده از تلویزیونند.
ولی کم کم می خوام بیفتم تو نخشون. ببینم چی گیرم میاد
خدا از این آخر دنیاها نصیب ما هم بکنه.

داریوش گفت...

اولا ممنون که به کلبه ما هم سر میزنی
دوما ممنون که ما رو میخونی
سوما من هنوز یه سری عکس دارم که مال تقریبا 20 سال پیشه نگه داشتم هر از چند گاهس بهشون سر میزنم
چهارما که ما هم یه زمانی دسترسی به اینترنت پر سرعت داشتیم در حد دانلود یک فیلم در 10 دقیقه، ولی الان خیلی وقته دیگه اون اینترنت رو نداریم و دیگه فیلم جدید هم نداریم
پنجما هم بزار جای پنگولایی که روی وبلاگتون کشیدیم

بنفشه گفت...

پس لیست فیلما کو مهندس؟؟

سامان گفت...

سلام برادر!
ما بیشتر در کار مفت خوری سریالهای خارجی هستیم، حالا اگر مایل هستید به ما اطلاع دهید! :دی

میگم این سریال لاس وگاس قشنگه. ببینش!

حیاط خلوت گفت...

:)
دختر عموی من اعتیاد جمع کردن پاک کن داشت. اما من هیچ وقت علاقه خاصی نداشتم. فقط یه بار که آدامسای المپبک رو می‌خریدیم باید می‌چسبوندیم توی به آلبوم و پست می‌کردیم دوبی. اونجا قرعه‌کشی می‌کردن و یه نفر بلیط رفتن به آتلانتا می‌گرفت. یادمه تنها باری که شروع به جمع کردن چیزی کردم اون زمان بود. تمام آلبوم پر شد و فقط یه دونه عکسش نایاب شد و من نتونستم بفرستمش !

الان ولع کتاب دارم، و آرشیو موسیقی. دوست دارم وقتی پیر شدم یه کتابخونه‌ی خیلی بزرگ و یه آرشیو خیلی کامل موسیقی داشته باشم!

نوشته‌ات رو دوست داشتم... بوی قدیما رو می‌داد

فرشاد نوروزپور گفت...

اوه اوه .. ديدن صورتت وقتي خبر فروخته شدن كيلويي روزنامه هات رو شنيدي جالب بود

ناشناس گفت...

@داریوش علیها
اولا خواهش
دوما خواهش
سوما عکسات تو حلقم حاجی
چهارما فیلم دانلودی خوب نیست. فیلم باید رو دی وی دی باشه حالشو ببری
پنجما نگرفتم چی گفتی
لووووووووووووول

.....

@بنفشه
تو گور گفتن نرم افزار دارم. ولی الان خواستم فیلمای جدیدم رو اضاقفه کنم ادا در آورده. خدا کنه درست شه.
درست شد چشم. باید فایا آپلود کنم و لینکشو بذارم.

.....

@سامان
خسته نباشی.
تو مشتری نیستی. بذار بقیه که پایه هستن بیان جلو صف
دارمش ولی ندیدم هنوز. سریال های زیباتر از اونم هنوز هست که ندیدم.

......

@حیاط خلوت
ما همگان معتادیم. معتادیم معتادیم.
ایشالله پیر شی دختر ولی ایشالله تو جوونیت به این آرزوت برسی.

.....

@فرشاد
خبرش رو نضشنیدم. بهم نگفتن. یه بار که رفتم خونه بابا ، جای خالیشونو دیدم . یخ کرده بودم.

فندق گفت...

ای بابا پنگول جان . باز خوبه مجلاتت رو کیلویی فروختن. مامی محترم آرشیو کارهای مطبوعاتی بنده رو با احترام تقدیم آشغالی کردن! یعنی کل سابقهء نگارشی بنده جعبه تخم مرغ شد رفت! :(

فندق گفت...

راستی یک سر انجمن ان ای بزن! در ضمن اعتیاد کنونیت چیه ؟ اینا که قدیمی بود! : دی

ناشناس گفت...

ما ساختمونیا از شما برقیا وضعمون بیتره اسمایلی قیافه گرفتن.....


.
.
.

مستند ببین نصف عمرت بر فناست کیفیت تو فیلمای سینمایی زیاد مشهود نیست ولی تو مستند اگه کیفیت بالا ببینی فکت میاد پایین از تصویربرداریها ... بی بی سی لایفو ببین محض نمونه
.
.
.

سریالام :لاست . فرار از زندان . کایلی ایکس واس .تراچ وود .ترو بلاد . فرینج . دکستر . اسپارتاکوس . 4400 . سوپرانوس . قهرمانان . وی 2009 . س ک س اند سیتی . تیکن . لاگونا بیچ . دسپرت هاوس....لیپ استیک جانگل. دول هاوس .فلش فوروارد . لای تو می . وان تری هیل .میسری . سوپر نچرال .د پاسیفیک . بیگ بنگ تئوری .لجند او د سیکر .هارپر آیلند . گلی . ویدز .......................همه رو تا اونجایی که پخش شده دارم جز دسپرت هاوس که دو فصل آخرشو ندارم میخوام دانلود کنم ....................فکت پیاده شد یا نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

رفیق سابق

ناشناس گفت...

@فندق
مادر محترمتون دیگه خیلی انقلابی برخورد کردن. ولی قبول کن اون مجلات گنجینه ای بودن

.....

@ناشناس(دوست سابق)
برق یکی دیگه بود حاجی. اشتباه کردی لووووووول
اگه گفتی کی بود؟
دوگوله رو کار بنداز
;-)

غیر از : تورچ وود، لاگونا بیچ، لیپ استیک جانگل ، میسری بقیه رو دارم
band of brothers,point pleasant,hidden palms,,angels intamerica,alias,unit,overthere,office,grey`sanatomyhouse md,chuck,my nam is earl,carnivale,mad men,modern family,caprica,90210,gossip girls,10 things i hate about you,vampire diaries,justified,six feet under,bored to death,prisoner, the tudors, las vegas
باز هم بگم؟
کم آوردی؟

نازی گفت...

حالا چند تا شو برام بفرست ببینم کیفیتاشون خوبه

اگه خوب بود به عنوان هدیه ازت قبولشون میکنم

;))

Unknown گفت...

کل آرشیو یه جا چند!؟!؟!؟!؟!؟ارزون بده مشتری شیم!!!!:دی

از خدا که پنهوون نیست، از شما چه پنهوون که منم جدیدا به فکر مسافر کشی افتادم!! زندگی خرج داره دیگه!!:دی

جادوگر گفت...

سریال How I met your mother
رو داری؟

مجانی که کرایه نمیدی؟ درست فهمیدم دیگه، پولیه نع؟

جادوگر گفت...

راستی آره معتاد آرشیو کردن مطالب هم هستی نه؟ (;

این آرشیو کردن مطالب رو هستم، داشتی برسون، یه بار یکی بهمون آرشیوشو داد آخرش بود، این قدر جالب بود در عرض سه، 4 ساعت همشو خوندمش و لذت بردم، باشد که شوما بعدیش باشی، آرشیو بدی اطلاعات ما کامل بشه

موفق باشی همیشه .... (;

جادوگر گفت...

من عاشق آرشیو ویدوی (شو) خارجیم، داری برسونی؟ شکیرا باشه بیشتر و امی لی و کـَـسکیدا :دی

جادوگر گفت...

خدا خیرت بده شدی ساقی محل :دی

عاطفه گفت...

حالا پول روزنامه هایی که کیلیویی فروختن رو بهت دادن یانه؟

ناشناس گفت...

منم یه وقتی تب این کلکسیون ساختن ها رو داشتم.. هفته نامه ی سینما هم جمع می کردم اما با فیلم میونه ی خوبی ندارم. دونه ای چند هست حالا؟؟؟؟؟؟؟

یک قلم گفت...

آخ يادش به خير يه زماني من هم کلکسيون تيله هاي رنگابرنگ داشتم

خب اين خصوصيت تو خيلي از آدما تو دوران کودکيشون هست
ميشه گفت يک سرگرميه دلچسبيه
حتي الان هم بعضي از آثارش رومون باقي مونده
اين کلکسيون ها به آدم احساس آرامش ميدن احساس غرور ...

ناشناس گفت...

@نازی
عمرا. واسه تو یکی دوبله حساب می کنم بچه مایه دار.

.....

@سینا
به این می گن مشتری. بهت پخ می دم مذاکره کنیم.

.....

@جادوگر جون
دارمش. کرایه؟ می فروشم آبجی. پول نقد.
یه آرشیو دارم. بریده روزنامه . مربوط به اولین دوره ای که خاتمی انتخاب شد.
من با این شکیرای مبتذل هیچ ارتباطی هم ندارم. تکذیب می کنم.

.....

@عاطفه
نه خیر. رفت تو جیب برادرزاده م. لوووووول

.....

@Toranjbanoo
تو که میونه نداری چرا می پرسی؟ لووووووووووول

.....

@یک قلم
یعنی هنوزم تیله جمع می کنی یا مثلا چرخ کامیون جمع می کنی؟

ناشناس گفت...

از لیستی که نوشتی چند تاییش رو دارم اضافه بر اونها : ددودد . پری ویلیجد . کیدنپد . سو یو تینگ یو کن دنس 3 فصل . پوینت پلیزنت (نمیدونم اسمش همینه یا چیزه دیگه) رو هم دارم .

همه اینارو نگاه هم کردی خودت؟ یا فقط جمع میکنی ؟ چون بعضی ها ارزش نگهداری ندارن .

.
.
.


ولی تو معتاد نیستی محتادی :))))
.
.
.


شماره منو داری یا گمیدی؟

رفیق سابق

جادوگر گفت...

عجب تو گدایی بابا ... چی میشه مجانی، رفاقتی بدی ماام نگا کنیم خب؟

ناشناس گفت...

خیلی شبیه برادر من هستی! نکنه خودش باشی ؟پس چرا به من نگفتی وبلاگ داری؟؟؟؟؟

ناشناس گفت...

@ناشناس(رفیق سابق)
من کلا آرشیو کردن رو دوست دارم. با قاب و کاور هم دارم.
بعضی ها قشنگ نیستند قبول دارم.
می گیرم و کم کم نگاه می کنم. دروغه بگم همه رو دیدم شماره ت رو هم دارم. اونی که زنگ می زنه فوت می کنم منم.
شماره ت رو که عوض نکردی؟

.....

@جادوگر جون
گناه می شه . گناه. نمی خوای که من به گناه بیفتم؟
می خوای؟

.....

@افسانه
می خواستم ناشناس بنویسم.
چرا منو شناختی؟

Hadi گفت...

اس ام اسکی در کن از خودت و معرفی بنما چون از بد حادثه شماره هایم پراندیده شدند .
.
.

شماره ام هم همان است
.
.

ارسال یک نظر