دوستان

۱۳۸۹ آبان ۲, یکشنبه

«گوگل ریدر بمیری، مرگ وبلاگ رو نبینی» یا «گوگل ریدر چی کرده ؟ وبلاگ رو نابود کرده»

1- ابتدا ملت وبلاگ خواندن را به کناری نهادند. دیگر کسی به خود وبلاگ برای خواندنش مراجعه نمی کرد. به قول شراگیم ملت مفت خوان شدند. دیگر کسی زحمت خواندن و کامنت گذاشتن به خودش نمی داد. خیلی زحمت می کشید با موس کلیکی می کرد و چراغی به عنوان لایک را روشن می کرد.
2- کم کم خواندن وبلاگ های بلند در خود گوگل ریدر(با توجه به محیط یکنواخت و تکراری آن) هم فراموش شد. ملت حوصله ی خواندن وبلاگ های بلند را نداشتند(استثنا جزء قاعده نیست).
3- با توجه به اقبال ملت به گوگل ریدر وبلاگ های مینی مال و مینیمال نویسی طرفدار پیدا کرد. این علاقه دو طرفه بود. چون هم مینیمال نویس انتظار کامنت نداشت و هم مخاطب بدون اینکه وقت زیادی برای یک پست بگذارد می توانست متنی را بخواند. مینیمال نویس چون زیاد خوانده می شد لایک های زیادی می گرفت و راضی بود و مخاطب هم به جای خواندن یک پست بلند، چندین پست کوتاه می خواند و تیریپ روشنفکری خود را هم حفظ می کرد.
4- وبلاگ ها و پست های مینیمال که اندکی نیاز به تفکر داشتند به کناری نهاده شدند. در عصر تکتولوژی ملت زیاد حوصله ی فکر کردن ندارند. باید همه چیز راحت الحقوم باشد. وقت طلاست. اصلا اگر حرفی برای گفتن داری چرا آن را به زبان ساده نمی گویی؟ وبلاگ های مینیمال سر دستی اوج گرفت. من یک داماد می خواهم. من دوست دختر ندارم. عروس خانوم چی کاره س؟
5- کم کم وبلاگ های سر دستی هم دل مخاطب را زد آخر تا کی باید دنبال دوست دختر و دوست پسر گشت؟ وبلاگ ها یک کلمه ای شدند. طرف یک کلمه می نوشت و مخاطب برداشت خودش را می کرد: عنوان : دستشویی/ متن پست : اهم.
6- کلا وبلاگ و وبلاگ نویسی تعطیل شد. این سوسول بازی ها مربوط به اواخر قرن بیستم و دهه ی اول قرن بیست و یکم بود. این همه خبرگزاری معتبر وجود دارد دیگر چه نیاز به وبلاگ؟

48 comments:

قطره گفت...

totally agree with this
البته ما عموما برای دل خودمان مینویسیم ×× ! اما از دیدن فوج عظیم طرفداران هم سرشار میشویم دیگر خو :دی

بابالنگدراز پنج‌فوتی گفت...

گوگل‌ریدر هم بدیهایی داشته،هم خوبیهایی. خوبیهاشو که خودت میدونی مهندس. من بزرگترین خوبیشو شکستن حصار برخی خواننده‌های معروف بود. یعنی تا قبل از گودر یه سری بلاگرای معروف فقط هم رو لینک می‌کردند و هندوونه زیر بغل هم میذاشتن و محال بود به بلاگر جوانی هم میدون بدن. من این نکته رو به تمام بدیهای گودر ترجیح میدم.
یه مینیمال خوب درسته باید فکر بیاره. اما نباید مبهم باشه. نباید پیچیده باشه. هیچکدوم اینا مترادف خفن بودن یه مینیمال نیست. اگر قراره مینیمالی تفربرانگیز باشه،مینیمال‌های اسپایدرمرد در این زمینه میتونه الگو باشه. اما خب یه عده هم مینیمالای طنز رو دوست دارند.
حالا یه دوست‌پسر نداریم،یا مملکته؟ یا ... به خاطر طنزشون جا افتادند و گرنه چیز خاصی تو نوشته نیست.

یه چیز دیگه این‌که تقریباً همه‌ی بلندنویس‌ها از وضعیت فعلی ناراضی‌اند. اما واقعیت اینه که از هر ده تا متن بلند یکیشو به زحمت میشه تا آخرشو تحمل کرد. بلند نوشتن زحمت می‌خواد. باید عرق ریخت. کلمات رو جفت و جور کرد. متنت نثر بشه.قافیه بدی. با کلمات بازی کنی. نتیجه‌گیری از پستت بشه. خب اگر نوشته‌ی بلندی چنین شکلی باشه و مورد توجه قرار نگیره واقعا بی‌انصافیه. اما چیزی که من می‌بینم. به جز خارخاسک و شراگیم و چند بلندنویس دیگه آدم میلش نمیکشه سایر نوشته‌های بلند رو بخونه. یه نکته مهم در بلندنویسی هم رعایت اعداله. یعنی پست بیش از دو سه پاراگراف نشه.

در هر حال نمیشه منکر فرهنگ خیلی غلط غلوط گودر شد. فحش‌های زیرتنه‌ای. به راحتی از آلاتشون اسم می‌برن. یه نوشته رو چیزشعر خطاب می‌کنند. نصف گودر سیاسیه و نصف دیگش هم اونایی که فحش میدن. مینیمالهای طنز به صورت قارچی رشد پیدا کردند... ، این وسط بلندنویس‌ها خب دیگه مث سابق برو نیستند...

عذرخواهی بابت زیاده گویی. من کامنت نمیذارم،وقتی هم میذارم فکم گرم میشه و ول‌کن معامله نیستم :)

نازی گفت...

هنوز هستند وبلاگایی که رو سیصد تا کامنت میگیرن

خودم دیروز تو وبلاگ یه ترانه سرا بودم کامنتاش بالای 300 بود هر پست

آدما کلا دنبال دردایی که خودشون می بینن و می فهمن نیستن

آدما خستن میفهمی؟

واسه همین کوتاه نویسی و دوست دارن


چی میگی اصلا واسه خودت

همون موقعه هم یادته تو سیصد شصت که ملت خیلی وقت میذاشتن ...توش کامنت درست درمون وجود داشت ؟

قوت قلب و تعریف میخوای ؟ خدا لایک رو آفرید همین!

خوبه اینجا یادی کنم از محسن که 3 کیلومتر کامنت میذاشت


اصن اعصاب ندارم

خدافظ

رضا گفت...

من از گودر متنفرم
اینو از فردا تو فیس بوک به همه ساجست کنین

اردیبهشتی ته نشین شده گفت...

همه چی در حال تغییر و عوض شدنه.همیشه هم این تغییر رو به بهبود نیست.من فکر میکردم فقط خودم هستم که یه سری از این تغییرات به دلم نمی شینه.الان با خوندن این متن حس خوبی بهم دست داد.(اشک شوق تو چشم حلقه زده لووووول)

من خودم بلاگ هایی که دوست دارم رو، بعد این که میبینم تو گوگل ریدر آپ شدن،میرم تو خود بلاگ میخونم.محیط اش دلچسب تره (0:

رضا گفت...

من هنوز هم هر وبلاگی رو بخوام بخونم حتی اگه توی گودر ببینم لینکش رو باز میکنم و از توی خود وبلاگ میخونمش.اصلا دوست ندارم از توی اون صفحه بی ریخت و بی رنگ و بوی گودر وبلاگ بخونم.عشقم اینه که کامنت بزارم حتی اگه فحش باشه نه این که هی لایک بزنم همین جوری روی هوا! به هر مزخرفی که نوشته میشه!
واسه خودمم یک کامنت می ارزه به صدتا لایک

دوشیزه- متولد اسفند گفت...

خیر نبینه گودر به حق 5 تن!

منم با رضا موافقم... اگه از پستی خوشم بیاد یا حتی نخونده بدونم که پست های این نویسنده معمولا با مذاق من سازگاره، ترجیح میدم تو قالب و محیط وبلاگ خودش بخونم تا محیط سرد و خشک گودر.

ف@طمه گفت...

ولی ما نه از ریدر میخوانیم نه فقط مینیمال باس رنگ و رو داشته باشه درو دیوار اشته باشه نوشته هایی که میخونیم :)

دیلماج بانو گفت...

موافقم باهات. من خودم یکی از کسایی شدم که کم پیش میاد مطالب بلند رو بخونم ولی اصلا به این دقت نکرده بودم که ممکنه به خاطر محیط گودر باشه.
یه مشکلی هم که هست گودر انسجام نداره که مثلا بتونی نظراتی رو که تو اونجا گذاشته میشه دنبال کنی یه بار نظرات زیر پستت هست یه روز نیست نصف نظرات زیر آیتمی که شیر شده هست ولی زیر خود پست اصلی نمیاد. اگه یه کم منظم بود باز میشد امیدوار بود که یه سری فید بک هم از اونجا بگیری.
از نظر اعتیاد هم که بسوزه پدرش که ما رو از کارو زندگی انداخته. یه مرض جدید هم ایجاد کرده به نام سندرم گودر صفر کنی. هی تو صفر می کنی هی مردم شیر می کنن این میشه که می بینی روزی چند ساعت فقط نشستی پاش تا صفرش کنی و خیالت راحت بشه آخرش هم وقتی می خوای بری یه ده تا شیر از وحید آنلاین می مونه :دی

حیاط خلوت گفت...

با پستت موافقم ...
هر چند این یه اتفاق همه گیر بوده اما به نظرم تقصیر گودر نیست، تقصیر خود ماست.
مثلاً خود من از وقتی که اومدم گودر وبلاگ خون شدم. تا قبل ازون جز وبلاگ دوستهای خودم هیچ وبلاگ دیگه ای رو نمی شناختم. اینجا بود که متنها دست به دست شد، و فهمیدم چه دنیای بزرگتری هست.
الانم به خاطر تعداد نسبتاً زیاد وبهایی که با وسواس جدا می کنم برای اینکه بخونمشون، نمی تونم دونه دونه رو از توی صفحه خودشون بخونم. اما این هیچی رو از علاقهام به خوندن متنهای بلند کم نمی کنه.
ولی گرایش به مینیمال به نظرم تقصیر گودر نیست، یعنی در واقع اول این تمایل و سلیقه به وجود اومد، تقاضا شکل گرفت تا عرضه انقدر رفت بالا. وگرنه خیلیها هستن، یکیش خودم، که مطلب و قلم نویسنده وبلاگی رو دوست داشته باشم متنشو هرچقدرم که بلند باشه تا آخر میخونم و اگر تونسته باشم باهاش ارتباط کامنتی برقرار کنم، حرفی داشته باشم ، یا اینکه ببینم خواننده هاش رو جدی می گیره کامنتی هم می ذارم.
اینه که فکر می کنم مشکل از گروهی خیلی بزرگه، که دارن این جو رو تحمیل می کنن به وبلاگ نویسی. و متاسفانه خیلی از وبلاگ نویسا هم سریع فازشونو عوض کردن و تسلیم خواست بیرونی شدن. شخصاً ترجیح می دم تعداد کمی خواننده داشته باشم، و اونطوری که واقعاً دوست دارم بنویسم تا اینکه چیزی رو بذارم که لایک بگیره. این لایکواقعاً یه مرضه لاعلاجه و بزرگترین ضربه رو زده به وبلاگ نویسی.

مریم گفت...

حق باتوئه به شدت! واسه همینه که هنوز دوست دارم وبلاگای محدودی رو بخونم ولی با علاقه
ولی با رد و بدل نظرات
نه یه طرفه و فقط با روشن کردن اون لایک مسخره!

این لایکه یه جوری هم هست آدمو به قول خودت قلم به لایک میکنه
به قول تو نوشته های تکراری زیاد شدن

واسه همیناس که گودر دوس ندارم!

فاطمه گفت...

سلامممممم اصلا این گودر چی چی هست
خوراکیه یا پوشیدنی؟
به نظر این جانب همه تریپ های روشنفکری و این حرف ها و پیشرفته بودن و این حرفا که به دل نمیشینه خوب

عماد گفت...

بیا اینم کامنت. دیگه دعوا نداریم که.

سراب ساز سودا ستیز گفت...

اول اینکه موافقم. دوم اینکه مخالفم. سوم اینکه اگه جایی انجمنی یا نهضتی برای زنده کردن بلاگستان راه افتاد، من رو هم خبر کنین. چهارم اینکه اگه جایی انجمنی یا نهضتی برای سرنگونی مینیمال نویسها راه افتاد، حتما خبرم کنین. پنجم اینکه با بابا لنگ دراز چند فوتی هم موافقم. ششم اینکه ننگ بر گودر.

گودر گفت...

به دلیل اقدام علیه امنیت ملی و ایجاد اختلال در ترافیک، فید شما مسدود شد.
فردا جهت ارائه پاره‌ای توضیحات به سایت لایک‌خور بیآید.

جادوگر گفت...

اوهوم ... درست گفتی، خوشا جایی که نه گودر مودر داشته باشه نه وبلاگ مبلاگ نه هیچیه دیگه !

والا به خدا !

جادوگر گفت...

کامنت گودر خدااااا بود ((:

Unknown گفت...

من فقط همتی میکنم و به وبلاگ دوستان سری میزنم و کامنتی میذارم. از هر نوشته ای هم که خوشم بیاد تو همون گودر فوقش لایک کنم. همین

فند ق 70 کیلویی گفت...

والا من وقتی از گودر میخونم ، احساسی شبیه خوندن شعارهای دیوارها دارم. مخصوصا مینیمال هاش رو ... کلا حال نمیکنم باهاش.
نصف خواننده های من میگن از گودر میخونیمت ، برا همین کامنت نمیذاریم ، نامردا نمیکنن لایک بزنن! :((
راستی مهندس اون پست رو خوندی بالاخره یا نه ؟ رمز رو پیدا کردی؟ :)

فاخته گفت...

والا چه عرض كنم!
خب از يه جهاتي خوبه از يه جهاتي هم نه

ناشناس گفت...

یکی از دلایل به وجود آمدن این نوع پست ها و این نوع کامنت ها وقت کم و دنیا امروز هست به نظر من انقدرها هم بد نیست که بخوایم سرش قاط بزنیم و یا ریدمان گوگلی ببینیمش. نیازها هستن که به شکل های مختلف ظهور می کنن نیاز ذهن خسته و زمان کم هم می تونه پست کوتاه باشه

اُغلن کبیر گفت...

احسنت. جانا سخن از زبان ما می‌گویی. من با همه‌ی احترامی که برای گودر قائل‌م ولی بشدت از این تاثیری که بر وبلاگستان داشته ناخرسندم. بلندنویس‌ها که بنظرم ارزش وبلاگ‌ستان‌ند مهجور واقع شده‌اند. من پست‌هام قبلاً طولانی بود که به اصرار دوست و آشنا که ما فرصت خواندن نداریم و مقاله آپ نکن و... پست‌هام رو به ۴-۵ خط خلاصه کردم. خلاصه قبول دارم پست‌ت رو مهندس.

یک عدد ریحانه گفت...

یعنی من الان در ته دنیا و دو روز مونده به رستاخیز وب زدم ؟ یعنی خیلی غلط؟ دستم درد نکند. دست شما هم درد نکند. دست گوگل هم درد نکند!

موسیو گلابی گفت...

کمابیش باهات موافقم اما باید قبول کرد که گودر اگرچه باعث کم‎ترافیک‎تر شدن وبلاگ‎ها شده ولی از طرف دیگه سطح آگاهی عمومی رو هم بالا برده. مثلاً همین که خیلی‎ها به گودر اومدن و به‎فرض وحیدآنلاین رو شناختن و خبرهایی رو که به اشتراک می‎ذاره دنبال می‎کنن باعث شده که بیشتر در جریان اتفاقات قرار بگیرن. از طرف دیگه با این فـ.ـیلترینگ شدیدی که داره اعمال می‎شه اگه الآن گودر نبود واقعاً نمی‎دونم چند تا وبلاگ‎خون باقی مونده بود.
زیاد شدن مینیمال هم تقصیر گودر نیست و این کاربرا هستن که به گودر جهت می‎دن نه برعکس.

و حرف آخر اینکه به‎شخصه صفحه‎ی وبلاگ تمام بلندنویس‎های مورد علاقه‎م رو باز می‎کنم (حتی اگه فیلتر باشن) و هیچ‎وقت از گودر نمی‎خونمشون. علاوه بر اینکه اینجوری برای کامنت گذاشتن کمتر تنبلی می‎کنم، این کار رو به‎پاس ایستادگیشون در مقابل موج مینیمال‎نویسی انجام می‎دم!‏

میچیکو گفت...

تا حدود خیلی زیادی(!!) باهات موافقم.ملت بیشتر حرفها رو زدن!
ولی با اون شماره ی 5 خیلی حال کردم.جدا اگه همین رو یکی بنویسه کلی لایک میگیره!!!

میچیکو گفت...

ما همچنان اون وبلاگ هایی رو که برامون مهم هستند رو باز میکنیم و میخونیم.یعنی هم توی گودر میخونیمش هم توی وبلاگ خودش.

زشت گفت...

خوب حالا که مجلس هم تصویب کرد!شما هم که از اول دست و پات واسه 4 تا باز بود!یک عیال که سوسول بازیه!

زشت گفت...

مهندس کامنت پایینی رو اینجا نوشتم!پوزش

همین خودت تو پارسال نمی گفتی دوستان لطف کن از گودر کامنت بذارن؟؟؟؟؟؟

بهانه های 26 سالگی گفت...

جدال همیشگی کیفیت با کمیت و دیگر هیچ....

پیچولیده در وجود خویش گفت...

نمیدونم این اتفاقات و این سیری که طی شده اسمش پیشرفته یا پس رفت گاهی با اینکه خودمون نمیدونیم پس از ثبوت و استقرار نوع خاصی از نگاشتن نکات مثبتی شکل میگیره به نظر من هنوز باید منتظر بود.

ناشناس گفت...

اینقدر راست می گی که آدم نمی دونه دیگه چی بگه _مرسی

ديگرگون گفت...

آدم هاي سنتي روشنفكر نما!
اگه قراره با آهنگ و سرعت تكنولوژي جلو رفت، پس اين آه و ناله ها چيه!؟
آگه قرار با نظر خودمون فكر كنيم و جلو بريم كه احتمالا هنوز مشغول مطاله كاغذاخبار و وقايع الاتفاقيه ميرزا بودبم...

ناشناس گفت...

@قطره
چه کسی هست که خوشش نیاد؟
بازم خدا رو شکر که واسه دل خودتون می نویسید.

.....

@نازی
چرا دعوا داری حالا؟ اصلا هر چی تو می‌گی؟ حله؟

.....

@بابا لنگدراز پنج فوتی
در مورد انحصار و این حرفا موافقم. ضمن اینکه همچنان این داستان در مورد نحوه ی لایک دادن برقراره.
در مورد مطالب بلند هم بله درسته خیلی از مطالب بلند ممکنه خسته کننده باشه ولی همون متن‌های قابل خوندن هم دیگه خونده نمی شن متاسفانه.

.....

@رضا
آقا کاملا هم عقیده ایم.برای من هم یه کامنت بیشتر از 100 تا لایک می ارزه.

.....

@اردیبهشتی ته نشین شده
اشک شوق منو از دیدن یک همفکر و هم عقیده پذیرا باشید.
ارادتمندم خفن آلود اور انگیز ناک

.....

@دوشیزه- متولد اسفند
نفرینت به دل نشست . لووووووووول

.....

@ف@طمه
رنگ و رو رو خوب اومدی بانو. دیوار هم که جای خود داره.

.....

@دیلماج بانو
آخه موضوع اصلی اینه که اصولا گودر برای نظر و نظر بازی نیست.
نظر بازی فقط تو بلاگ حال می ده و لا غیر

.....

@حیاط خلوت
در مورد تو ممکنه این موضوع برعکس بوده باشه. ولی بزرگترین دلیل عدم توجه به وبلاگ های بلند رو همچنان جو ایجاد شده توسط گوگل ریدر می دونم
مرگ بر لایک

.....

@مریم
یه چیزی بگم؟
یه لذت بچگانه ای می برم از کامنت خوندن و کامنت گذاشتن.
بچگانه به معنای لذت بردن واقعی و بی غل و غش.

.....

@فاطمه
احسنت که نمی دونی چیه. یه جایزه پیش من داری.

.....

@عماد
خب اگه زودتر می ذاشتی که من دیگه این پست رو نمی نوشتم حاجی.

.....

@سراب ساز سودا ستیز
بیا کمپین مبارزه با گودر راه بندازیم. موافقی؟
;-)

.....

@گودر
می دونستم شما هم طاقت نظر مخالف رو ندارید.

.....

@جادوگر جون
تو که داغونی چند وقته. داغون. داغون.

.....

@سینا
همتت رو حفظ کن. خدا رو شکر که در دایره ی دوستانیم.
;-)

.....

@فندق 70 کیلویی
شعارهای دیوار رو خوب اومدی.
بابا لذت وبلاگ به کامنتشه به جان عزیزم.
رمز رو هم گرفتم. خنگ بازی در اورده بودم.

.....

@فاخته
نمی دونم بگم خوبه. نمی دونم بگم بده.

.....

@nasim taghavi
تو هم هی با من مخالفت کن.
بابا حفظ آبرو کن.

.....

@اُغلن کبیر
امیدوارم حدلقل همین چند خط رو حفظ کنی و اسیر نشی.
ممنونم که موافقی. کامنتت رو قبول دارم.

.....

@یک عدد ریحانه
نه نگران نباش. هنوز فرصت داری. فقط عجله کن.

.....

@موسیو گلابی
ببین موسیو جان . اگه گودر نبود همون طور که خودت همین الان می ری و وبلاگ می خونی بقیه هم همین کار رو می کردند.
دقیقا اوضاع داره همین طور می شه :خبر رسانی
به جای تحلیل خبرها و انتشار افکار.

.....

@میچیکو
مورد5 رو قبلا یکی نوشته بود. نخواستم آبروشو ببرم.
لووووووووول

.....

@زشت
من کی گفتم؟ چرا حرف در میاری واسه جوون مردم؟

.....

@بهانه های 26 سالگی
هی روزگاااااااااااااااااااااار

.....

@پیچولیده در وجود خویش
من که چشمم آب نمی خوره. ما ملت جوگیری هستیم.

.....

@Nazanin
جدی این همه راست گفتم؟
;-)

ناشناس گفت...

@دیگرگون
ما که به ساحت شما جسارتی نکردیم. شما راحت باش.

جادوگر سابق گفت...

اشتباه می‏کنی مهندس !!! اصلاً داغون نیستم، دارم کاریو می‏کنم که درسته (:

ناشناس گفت...

shoma khodet ende abroii :)

ناشناس گفت...

اصلا شدید :))

پاپیون گفت...

سلام مهندس
من خودم وقتی وقتم ازاد باشه همیشه از طریق سر زدن به وبلاگ‌ها مطالب می‌خونم و برای همه کامنت می‌ذارم.
الان مدتیه سرم شلوغ شده و به همین جهت گوگل‌ریدر باعث میشه بتونم تمام مطالب جدید دوستانم رو بخونم. هر چند از گوگل‌ریدر بیشتر برای مطلع شدن از آپ شدن دوستان استفاده می‌کنم و مطالب بیشتر دوستان رو توی خود وبلاگ می‌خونم.
خودم هم کامنت‌هام رو به لایک‌ها ترجیح میدم، یعنی شیوه‌ی سنتی رو بیشتر می‌پسندم.

امین گفت...

عالی!
دقیقن

خارخاسک هفت دنده گفت...

اي خدا ! من چطوري مي تونم جواب اين ملت هميشه در صحنه رو بدم ؟ متشکرم از اين همه لطفي که داشتي . ( کليشه ) حالا احساس مي کنم مسئوليتم چند برابر شده و سنگيني بار زيادي رو بر شانه هاي نحيف خودم احساس مي کنم .

ناشناس گفت...

حتما عده ای این شیوه رو پسندیدن که ساخته شده. من یکی نمیتونم قضاوت کنم چون من فقط وبلاگ میخونم

ناشناس گفت...

@جادوگر سابق
بابا کار درست

.....

@nasim taghavi
چوب کاری می فرمایید
;-)

.....

@nazaninn
اوه اوه . مسئولیتم خیلی شدید شده که.
;-)

.....

@پاپیون
علیکم السلام رفیق.
شوما کارت درسته اساسا. ایشالله همیشه به درگیری های مثبت و مطلوب.

.....

@امین
چاکر رفیق بامرام

.....

@خارخاسک هفت دنده
شوما که کارتون درسته و ماشالله شونه هاتون هم که حسابی ردیفه(شانه های وبلاگتان را عرض می کنم). ما باید یه فکری به حال خودمون بکنیم بانو

.....

@افسانه
مطمئنا پسندیدن. من دارم می گم بده . نمی گم چرا ایجاد شده.

hamideh گفت...

man aasheghe gooderam!

Unknown گفت...

ما همه گودر میخونیم پنگولی!!!
ما همه کامنت هم میزاریم منتها اگه حوصله بشه کنترل رو نگه داریم و روی لینک کلیک کنیم!:دی
ولی تکنیک شیفت+آ خیلی با حال بود
نا گفته نماند که این کامنت در جواب یه پست دیگه بود:دی!!!
LOL;)

ناشناس گفت...

@hamideh
خدا شما رو برای هم حفظ کنه.
ایشالله به پای هم پیر شید.

.....

@FaudiS8
خدا شما رو هم حفظ کنه و در پناه خودش بگیره
;-)

نیگن گفت...

ببخشید که این حرف رو می زنم اما از اسمش هم که معلومه : گوگل ریدِ !! (البته در ترجمه های اشتباه به جای "-ِ " از "ر" استفاده شده.)
در ضمن دنیا کلا داره به این سمت میره!!مثلا همون بلایی که سر کتاب هایی اومد که قبلا 10 جلد 500 صفحه ایی بود و حالا شده کتاب های 20 صفحه ایی ، اندازه ی وسایلی مثل دوربین و موبایل و..، لباس های آدم ها و...

Innocent گفت...

من همیشه از متنهای بلند نفرت داشتم و دارم ولی از یک خطی ها هم بدم میاد. 10_15خط خوبه:دی
مثل اینیکه نوشتی و خوندم خوبه :دی

وحید آنلاین گفت...

جان؟ کسی من رو صدا کرد؟
گوگل ریدر بمیره؟
چهار تا خس و خاشاک این گوشه موشه‌ها فتنه ضدگودری راه می‌ندازین پونصد تا کامنت هم می‌گذارید زیرش به خیالتون مردم فریب می‌خورند که زیادید؟
من دولت تعیین می‌کنم.
من گرچه به ندرت مینیمال می‌خونم و تقریبا اصلا شر نمی‌کنم ولی به پشتوانه این ملت مینمال نویس دولت تعیین می‌کنم
من گرچه با متن بالا تا حدود زیادی موافقم ولی هرچی فتنه است در نطفه خفه می‌کنم.
من....

ارسال یک نظر